Gå til innhold

Asus A6Ja vs. Acer Aspire 5672


ems05

Anbefalte innlegg

Har lest en del tester og en god del innlegg her på forumet angående disse to laptopene, men klarer ikke helt å bestemme meg... :roll:

 

Linker til to tilbud fra Komplett og MPX:

 

Asus A6Ja

 

Acer Aspire 5672

 

Jeg har nemlig lagt merke til at A6Ja får veldig mye god kritikk (sett flere positive erfaringer angående denne i forhold til Acer), men ved å sammenligne spesifikasjonene ser jeg at Acer har dobbelt så mye RAM, 20gb større hd og lengre batterilevetid. Det eneste punktet jeg ser at A6Ja stiller sterker på papiret er at den har en Core Duo T2400 prosessor kontra Acer sin T2300, men dette er vel ikke så utslagsgivende..?

 

Veldig interessert i svar av alle slag, og gjerne dersom noen har et personlig sammenligningsgrunnlag fra begge to! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lest en del tester og en god del innlegg her på forumet angående disse to laptopene, men klarer ikke helt å bestemme meg...  :roll:

 

Linker til to tilbud fra Komplett og MPX:

 

Asus A6Ja

 

Acer Aspire 5672

 

Jeg har nemlig lagt merke til at A6Ja får veldig mye god kritikk (sett flere positive erfaringer angående denne i forhold til Acer), men ved å sammenligne spesifikasjonene ser jeg at Acer har dobbelt så mye RAM, 20gb større hd og lengre batterilevetid. Det eneste punktet jeg ser at A6Ja stiller sterker på papiret er at den har en Core Duo T2400 prosessor kontra Acer sin T2300, men dette er vel ikke så utslagsgivende..?

 

Veldig interessert i svar av alle slag, og gjerne dersom noen har et personlig sammenligningsgrunnlag fra begge to! :w00t:

6610470[/snapback]

 

Jeg ville valgt asus da dette merket er synonymt med "dønn stabilt". Jeg har bare gode inntrykk av asus.

Lenke til kommentar

Husk at det ikke er så veldig mange ukene til det kommer ut en rekke maskiner med Core2.

 

Jeg hadde også hatt trøbbel med å velge mellom disse to maskinene. På papret ser Aceren bedre ut og 2gb ram var jo veldig bra, men Asus pleier å få veldig god kritikk på byggekvalitet og det betyr også svært mye for meg.

Lenke til kommentar

Sitter nå på en Acer 5561 som jeg fikk i går. Ser ut til at den er identisk med den du nevner, bare at min at 14" skjerm og 1 gb ram. Ble overasket over hvor bra designet var da jeg fikk den. Ellers synes jeg byggekvaliteten er super. Tastaturet er ikke uberhardt, men heller ikke for mykt og lager lite lyd. Det eneste jeg har å utsette på bygginga er at vifta er på høyre siden og cdrommen på venstre, de burde ha byttet plass slik at man slipper å få varmen fra vifta rett på hånda når man bruker mus.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Josteinsen: Gikk du for Asusen eller velger du å vente på at flere alternativer skal komme på markedet?

 

Jeg trenger laptopen om ikke lenge og tenker i tillegg at etablerte modeller kan være vel så bra med tanke på at de er godt utprøvd og testet. Noen som kjenner til om hvorvidt et slipp av mange nye modeller vil presse prisene ned på de etablerte?

 

Lunic: Har du fått noe informasjon om service og noe inntrykk av hvordan dette fungerer?

 

SirHenrik: Skal du gå for Aceren eller Asus?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...