Gå til innhold

Vannkjøling med maze3 eller magnum 478


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holder en knapp på magnumen, kjølemessig. Ulempen er at den er styggelig tung!

Mao. ikke det beste valget om du stadig drar med deg maskinen på lan etc.

 

forøvrig er det generelt marginale forskjeller på de forskjellige blokkene, noe det også konkluderes med i de fleste tester.

 

foreslår at du også setter fokus på en (stor nok) radiator, om du ikke allerede har gjort det?

Det er til syvende og sist den som avgjør resultatet! Det hjelper ikke at du har verdens råeste vannblokk, om vannet holder 35 grader!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-20 22:28, skrev Snekker`n:

Joda jeg kjører med en BIE radiator og den er bra den,vi hadde bare en liten diskusjon om de blokkene så ville jeg høre andres mening.

MB temp 24 grader

CPU temp 29 grader


Svært gode temperaturer du har, særlig MB-temp! Du skulle vel ikke tilfeldigvis hente kald luft utenfra?

Bare lurer litt...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-20 22:28, skrev Snekker`n:

Joda jeg kjører med en BIE radiator og den er bra den,vi hadde bare en liten diskusjon om de blokkene så ville jeg høre andres mening.

MB temp 24 grader

CPU temp 29 grader


 

men i h... lever du i et fryselager eller?? har ca 40C hos meg jeg :razz:

Lenke til kommentar

Jeg syns personlig Maze 3 faller mer i smak. Den ser sinsykt stilig ut og er veldig bra også. Jeg skal få meg to BIE "seriellkobla" ... SIKLE SIKLE !!! Og Maze 3 på alt som er å få. Tygon slanger så klart !

 

Er svært spennt på BIE2 da! Den som skal være så hyperbra. Men akkurat dette sa man jo også om Matrox sin Parphelia !!

 

Det er bare å vente og se...

 

Dr.X

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-20 23:14, skrev Dr.X:

Jeg syns personlig Maze 3 faller mer i smak. Den ser sinsykt stilig ut og er veldig bra også. Jeg skal få meg to BIE "seriellkobla" ... SIKLE SIKLE !!!



 

Tror du kommer bedre ut ved å paralellkoble radiatorene. Har akkurat lagt inn synspunkter på dette i en annen tråd.

Men prøv gjerne begge løsninger! Kunne vært artig om du postet resultatet, etterhvert.

Lenke til kommentar

Hm, skal forsøke å forklare.

 

En seriell, eller seriekobling betyr at vannet tar følgende vei:

Fra pumpe, INN på radiator 1, UT av radiator 1 og deretter INN på radiator to, UT fra radiator 2 til CPU, deretter tilbake til tank / pumpe.

 

I en paralellkobling må du legge inn "Y"-forgreninger til og fra radiatorene, slik at vannet fra pumpa leveres INN på begge radiatorer samtidig (paralellt) og UT på samme måte.

Henger du med? :grin:

 

Dessuten, la jo ut en kommentar om hvorfor, her:

http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...art=20&replies=

 

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-10-21 00:16 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Dr.X skrev (2002-10-20 23:14):

Jeg syns personlig Maze 3 faller mer i smak. Den ser sinsykt stilig ut og er veldig bra også. Jeg skal få meg to BIE "seriellkobla" ... SIKLE SIKLE !!! Og Maze 3 på alt som er å få. Tygon slanger så klart !


Er svært spennt på BIE2 da! Den som skal være så hyperbra. Men akkurat dette sa man jo også om Matrox sin Parphelia !!


Det er bare å vente og se...


Dr.X



 

KAN IKKE DU FORANDRE SIGGEN DIN LITT DR.X ?

Oer 100k på en sigg er jo enormt mye.

Det er jo BMP også.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-21 12:01, skrev Snekker`n:

Skrue du har helt rett bak maskinen er det en ventil i veggen der har jeg festet en luftekanal fra den til maskinen,da kan vifta stå på lydløs og jeg har 24 grader i rommet menst maskinen har det kjølig og bra



 

Det ante meg nok! :grin:

Lagde et tilsvarende arrangement i sommer, men opplegget mitt går ut på at all luften passerer gjennom en plexikanal fra radiator til vifte, inne i kabinettet.

Drar derfor ikke kald luft inn i selve kabinettet, men kanalen blir allikevel såpass kald utvendig, at den sørger for en ganske god kjøling av inventaret også.

Blir spennende å se hva jeg kan klokke til, når kuldegradene virkelig står i kø! Foreløpig har jeg klart 1875Mhz på XP1900. Men RAM´en bremser, foreløpig :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-21 00:10, skrev Skrue:

Hm, skal forsøke å forklare.


En seriell, eller seriekobling betyr at vannet tar følgende vei:

Fra pumpe, INN på radiator 1, UT av radiator 1 og deretter INN på radiator to, UT fra radiator 2 til CPU, deretter tilbake til tank / pumpe.


I en paralellkobling må du legge inn "Y"-forgreninger til og fra radiatorene, slik at vannet fra pumpa leveres INN på begge radiatorer samtidig (paralellt) og UT på samme måte.

Henger du med?
:grin:

Dessuten, la jo ut en kommentar om hvorfor, her:



<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-10-21 00:16 ]</font>


--------------------------------------------


KAN IKKE DU FORANDRE SIGGEN DIN LITT DR.X ?

Oer 100k på en sigg er jo enormt mye.

Det er jo BMP også.


 

Jepp jeg henger med ! Skjønnte det selv etter noen minutter! Hva tror dere vil gi best ytelse? Seriell eller parlell?

 

 

--> Jeg syns VIRKELIG synd på de stakkars folka uten ADSL.... jaja.... (Jeg har fiksa det til jpg, sånn at alle blir fornøyde :smile: )

 

_________________

Signature.jpg

 

[ Denne Melding var redigert av: Dr.X på 2002-10-21 22:37 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...