Gå til innhold

Siba, et bra sted å handle?


Anbefalte innlegg

hei

 

Bestilte meg en nokia 6280 fra siba.no

fikk den fra trondheim tror jeg, salget gikk uproblematisk og telefonen virker fint den.. prisen var grei, selv om jeg har sett den billigere andre plasser i etterkant..men godt mulig det bare var jeg som var uheldig med tidspunktet jeg kjøpte den...

 

siba virker ok de :)

6669415[/snapback]

Alt blir jo billigere med tiden - spesielt mobiler. Når modellene har vært en stund på markedet, så pleier prisene å rase. Tror nok du var uheldig med tidspunktet du kjøpte den på. I følge Prisguiden her på HW, så er Siba blant de desidert rimeligste på mobiler med abonnement.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sier at det er uaktuelt og siden jeg allerede har betalt så har jeg krav på et produkt av minst samme kvalitet til den samme prisen.

6627576[/snapback]

Selger kan velge å heve kjøpet dersom det blir umulig å få tak i varen, eller det vil føre til en vesentlig merkostnad for firmaet. Du kan ikke kreve at du skal ha en vare, og ikke pengene tilbake.

 

Siba/butikksjefen presterer da å si at de vil gi meg en lik/bedre komfyr til samme prisen men at de da selger den med tap. (Javel, det kunne ikke jeg gitt mindre blaffen i)

6627576[/snapback]

Kanskje du burde tenke på at dette er goodwill fra butikken sin side. De ønsker å beholde deg som kunde, så de velger å ta et tap. Du fikk noe som i utgangspunktet var dyrere. Personlig så ville jeg aldri brukt et øre goodwill på en person, som ikke setter pris på at jeg taper penger på å gjøre han fornøyd.

 

Har aldri satt mine ben i en Siba butikk etter det.

6627576[/snapback]

Det er heldigvis helt frivillig hvor man ønsker å handle. Noen foretrekker Siba, andre foretrekker Elkjøp, Expert og/eller Komplett. Personlig handler jeg hos alle disse selv om jeg jobber for selskapet tråden refererer til.

 

Håper uansett at du ble fornøyd med komfyren din. :)

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Har kjøpt to mobiler fra siba(Samsung E700, Samsung D500), begge var til billigste pris på tidspunktet. E700 måtte sendes på verksted grunnet defekt skjerm, sendte inn(på egen bekostning), og fikk den igjen 3 uker senere. På "kviteringen" stod det mobilfixern, og som noen tidligere sa er de "udugelige". Vel, de fikk byttet skjermen, men faen så lang tid det tok. I tillegg oppdaterte de telefonen min, og når den kom tilbake var hobby-ferie-bildene borte. Men det er vel ikke sibas feil.

 

D500 som ble bestillt, kom i feil farge, faktisk(Sølv istedet for svart). Klage ble sendt, de skulle sende en lapp for tilbakesending. Sa at jeg ikke ville sende inn telefonen før jeg hadde en ny å bruke. Det endte med at jeg brukte den jeg fikk til den døde tidligere i vår.

 

Uansett, ikke så veldig fornøyd nei. :)

Lenke til kommentar

Butikken kan ikke lastes for at en service tar noen uker. De er helt avhengige av serviceverkstedene. Det er jo selvfølgelig beklagelig, men det er slik det fungerer i praksis. Dersom dette er noe som forekommer ofte, så burde de nok vurdere å bytte serviceverksted.

 

At du fikk feil farge var veldig dumt. Det er jo trist å få noe annet enn det du bestilte, og du sikkert har gått og gledet deg lenge til at pakken skulle komme. Dessverre så ønsker de færreste butikker å sende ut nye produkter før de får tilbake det man reklamerer på. Dette fordi de ville ha lidd store tap. Sier ikke at det ville ha vært slik i ditt tilfelle, Edge, men jevnt over ville det ha vært et problem.

 

Synd at mobilen døde, men den har sikkert kommet til Crazy Frog Heaven. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...