Gå til innhold

Rimelig bærbar for student

ArchW

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, kjæresten min trenger en rimelig bærbar. Ser de siste testene er 13 000 ++, kansje hw.no kunne testet litt rimeligere bærbare nå som skolestart nærmer seg..?

Hun trenger bra batteritid, diverse tilkoblingsmuligheter, OK specs (spiller ikke noe særlig), bra skjerm og taster som ikke er lagt opp knotete. Vekt og portabilitet er også verdsatt.

Burde ikke koste mer enn 10 000 kroner.

Hvis noen her har noe å anbefale er jeg veldig taknemmelig. Har tidligere frarådet henne billige elkjøp PC'er, men vet ikke hvor lenge jeg kan holde på det om jeg ikke finner bedre alternativer. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men skiten har jo ikke vert på lager de 2 siste ukene nå.... burde ikke de som driver Zepto i Norge kunne klare å oppdrive deler litt fortere?

Skrevet

Som pc til student er det vell ingen problemer med og gå ned mot 6000-7000kr

For regner med så lenge den skal brukes til skole så skal man vell ikke ha noen rå grafikk, minne eller cpu.

Batterikapasiteten kan være noe dårlig så anbefaler i det minste at den har en intel pentium m prossesor (dual core o.l) eller amd turino 64 (husker ikke på sekunde om det var slik det skrives) men de klokker seg ned ved lite bruk og derfor øker batterikapasiteten en god del. celeron m er like kraftig som pentium m men kan ikke klokkes ned!

Skrevet

Du kan vurdera Dell Inspiron 6400. Velg alt det billigaste, utenom 9-cellers batteriet og 1024 mb ram, så har du en veldig god maskin til skule. Du bør havne på ca 7000-8000, avhengig av kva tilbod som er aktuelt på dell.no. Vent til det kjem eit godt tilbod, og slå til. Tror ikkje ho vil angra på det kjøpet. Er ein eigen tråd for denne PC'en, viss det virker interessant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...