Gå til innhold

Turner du? og hvor.


Anbefalte innlegg

Vil gjerne vite hvem på forumet som går på turning.

Nå veit jeg at det finnes "hvilken sport" tråd, men jeg lurer også på om det er noen steder som anbefalles.

 

Har søkt rundt i hele dag, og det jeg fant ut var at skedsmo, hammer turn og noen andre er for folk under min alder.

 

Har lyst til å starte på det, og jeg hørte det kanskje var et sted i Lørenskog som kansje kunne være for nybegynnere ( er 17 om noen lurer btw ) men om det ikke er det, så er vel oslo min eneste mulighet.

 

er det i såfall flere steder i oslo det drives med? og hvilken anbefalles.

 

 

Takk for svar om jeg får noen xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Heisann.

 

Tenkte jeg skulle begynne med turning, for å ha noe å gjøre i vinter :)

 

Er trampett bare trampoline? uten bukk som er etter trampolinen som man "tar" i og hopper videre?

 

EDIT: Jeg har øvd mye på å gå i bru idag, klarer det kjempebra nå, men har veldig ondt i magemusklene, hvorfor, og hvordan kan jeg slippe det?

Endret av Flippy92
Lenke til kommentar
Har du tenkt til å begynne med turn som en seriøs idrett ? er redd det er litt seint som 17-åring..

 

men for å ha en hobby, og ha det artig er det glimrende!

Turn er vel den beste idretten da det gjelder å skaffe seg basis-ferdigheter, som du får igjen for i andre idrett og i resten av livet!

7265399[/snapback]

Hobby ja.

Nei jeg skal bli tegner, ikke turner :p

Lenke til kommentar

Hehe! Det første bildet som var en "trampett" der er ikke en trampett, men ett springbrett..

 

Å det finnes mange forskjellige typer turn! Den med trampett heter troppsgymnastikk, og består av tre apparater.. Trampett, tumbling og frittstående!

 

Sporten er også delt opp i to forskjellige klasser.. Nasjonal klasse og teamgym.

I nasjonal klasse kan man stille i konkurranse i for.eks bare trampett og ikke tumbling og frittstående. Der må man ikke bruke "bukk" (som forøvrig heter pegasus) i trampett.

 

I teamgym -som også er den klassen som det blir stillet i internasjonalt- må man stille i alle tre apparatene og så blir karakterene fra alle tre slått sammen til en endelig karakter på slutten.

 

Er det denne sporten du tenker på, så er det faktiskt ikke umulig å satse på det selv om du er så gammel! Jeg begynnte med troppsgymnastikk (trampett) når eg var 16 år. Hadde aldri gjort noe turn før.. Nå går jeg på en turnskole i Danmark, og har flere medaljer fra Norgesmesterskap og Norgescuper! Så det er ikke forsent ennå..

 

Kan absolutt anbefale å begynne med det.. Det er vanvittigt kjekt, og man kan overvinne egne grenser, utfordre seg selv og lære mye som også kan bli brukt i andre sammenhenger! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg fylte 14 denne måneden, skal begynne på tirsdag, har aldri drevet med turn, men jeg kan mye, slik som flikk flakk på bakken og dobbel salto framlengst og saltoer begge veier med 720 graders skru.

 

Jeg gleder meg som en liten unge til å begynne :D

 

EDIT: Fet skrift, det klarer jeg på trampoline.

Endret av Flippy92
Lenke til kommentar

:) Det er bra!

 

Hvilken klubb skal du begynne i?

 

Jeg liker trampoline.. Jeg har nesten bare øvet på det her på skolen da, men gjør trippel bakover med halv skru, trippel forlengs, dobbel strak forlengs med to og en halv skru, dobbel bakover med dobbel skru osv! Du kan lære fort viss du bare trener bra, men husk å få inn grunnteknikker også, ellers vil du angre på det senere når du blir virkelig god.. Det er da du merker om du mangler grunnteknikker!

Lenke til kommentar

Hadde trening idag :D Veldig morsomt :)

 

Jeg skal også trene på torsdag, og de to neste torsdagene skal vi øve til juleshow :xmas:

 

Gleder meg, fikk til salto med hel, og halv skru på trampetten idag, de som jeg måtte øve på. Fikk noen fine saltoer da :cool:

 

Fikk ikke hoppe på trampolinen denne gangen, det skal jeg på torsdag, og neste tirsdag :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...

Ja jeg turner :p

På nordstrand turn i Oslo :D

dette er ikke noen seriøs turnklubb, ihvertfall ikke for gutter 10+, hvor jeg går, men vi har det gøy. vi turner nesten alle apparater, men det går stort sett i matte, hest, ringer og litt skranke. svingstang er det lite av, ikke noe tumbling, iblant setter vi opp trampolina :p

 

//Blarcky

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...