Gå til innhold

Kva slags Canon-kit?


Gjest member-101642

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(NB! har bare hatt dSLR kamera i en uke, så det kan hende at jeg er ute på bærtur her :p)

 

Jeg kjøpte den pakken til 5987,- for en uke siden så jeg kan legge ut noen bilder om du vil se hvordan bildene blir fra det. Grunnen til at jeg tok den var at det kostet bare 200 kroner mer for det objektivet enn bare huset.

 

Jeg satt også å så på den dyrere løsningen du har nevnt, men bestemte meg for å kjøpe meg et objektiv fra Tamron. Et 17-50mm med f/2.8 i hele området siden det som fulgte med pakken (og den dyrere som du nevner) ikke er så lyssterkt.

 

Det kommer vel ann på bruksområdet og hvor viktig det er for deg med kvaliteten. Jeg tenkte i allefall at når jeg først skulle ha speilrefleks så skulle jeg ikke ha noen svake ledd som ville dra ned kvaliteten, hvor jeg liksågodt kunne kjøpt meg et kompaktkamera.

Endret av RoutineX
Lenke til kommentar

Jeg ville IKKE kjøpt det med Sigma i, for det er ikke noe bedre enn Canon 18-55.

Er bare noe butikkene gjør for å øke salget, for det har vert så mye pepper på 18-55 objektivet til Canon.

Det er ikke så elendig som alle skal ha det til, bare ikke så veldig bra heller!

Kjøp det billigste, kos deg med det , og kjøp nytt objektiv når du får mer penger!

Lenke til kommentar
Jeg ville IKKE kjøpt det med Sigma i, for det er ikke noe bedre enn Canon 18-55.

Er bare noe butikkene gjør for å øke salget, for det har vert så mye pepper på 18-55 objektivet til Canon.

6627759[/snapback]

 

De aller fleste er enig om at Sigma 18-50mm er et bedre objektiv enn Canon 18-55mm. Både byggemessig, (bedre kvalitet og intern fokus) og det har også bedre bildekvalietet.

 

Så det ville vært interesant å få høre på hvilket grunnlag du mener Sigma 18-50mm ikke er noe bedre enn Canon 18-55mm, du er i såfall en av svært få mennesker som mener dette.

Lenke til kommentar
OK, kanskje det er litt bedre ,men det er ikke så bra at det er verdt pengeforskjellen, det var egentlig det jeg ville  få fram, som jeg ikke gjorde.

6629250[/snapback]

 

Verdt prisforskjellen er jo et Veldig relativt begrep, det kommer helt ann på hva man er villig til å betale ekstra for en ting.

 

Men hvis man er i en situasjon hvor man vet at man ikke kommer til å bytte ut det objektivet man kjøper med kamera senere, og man skal ha dette kameraet i mange år. Så mener jeg faktisk at de 500 kronene ekstra for et annet objektiv absolutt er verdt det, 500kroner fra eller til betyr ikke så mye i hvertfall når det dreier seg om noe man skal ha i mange år.

Lenke til kommentar

Jeg er jo veldig fornøyd med min Sigma/20D-kombinasjon, men du skal være obs på at det er større fare for fokusfeil i kombinasjon med 350D. AF'en er jo ikke 350D's sterkeste side, og derfor opplever flere 350D-eiere større problemer med kompabilitet enn vi som bruker 20D.

I tyske Colorfoto's test fra i fjor så er det klasseforskjell på Sigma og Canon-alternativet. Sigmaobjektivet måler faktisk utrolig bra i forhold til prisen, men svakheten ligger i evt. kompabilitetsproblemer mht fokus.

Desverre må jeg legge til at frontelementet roterer på Sigma'en også, men på den positive siden så leveres den i alle fall med solblender, og fatningen er ikke av plast.

Lenke til kommentar
Til Canon ville jeg valgt Tamrons 17-50mm F/2.8. Koster vel litt mer enn disse pakkene, men du får en del igjen for det. Meget mulig jeg ville valgt dette til en Nikon også, men uansett er det jo avhengig av budsjett...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...