Gå til innhold

Beste måten å brenne ut divx?

Evju

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brent ut noen divx-filer på cd for å se på DVD-spilleren, men kvaliteten blir utrolig mye dårligere enn hva den er på PC'en. Lurer på om noen har noen tips til brenneprogram, cd-/dvd-merke, brennemetode eller lignende, som ikke går så hardt utover kvaliteten. Fantastisk irriterende.

På forhånd takk ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt NTI CD- & DVD-maker (medfølgende programvare fra Acer) og Nero... Er ikke fornøyd med noen av resultatene der. Takk for linken, men synes det er vanskelig å finne ut hvilket av programmene som kan hjelpe meg. Jeg kan også tenke meg å kunne brenne ut .srt-filer sammen med DivX-filene.

Skrevet

Ja, det er det at hvis du skal brenne med undertekst, så går man ett hakk opp på programskalaen.

F.eks. Super DVD Creator, støtter ikke undertekst. Og dine divX-filer er i .avi format, som ikke er dvd standaren, så derfor må de gjøres om. Dette kan du gjøre med TMPGEnc. Men da blir også filene mye større og du får ikke plass til dine tre 1,3gb filmer, men bare en. Og når du har gjort dem om til .mpeg-2 som er dvd standaren, kan du importere dem inn til et dvd-lage program, f.eks. dvd-composer. Og deretter legge til undertekster.

Med andre ord det er ikke bare, "burn".

Her kan du også kanskje bli litt mere klokere.

Skrevet

Å så? " and hit "Save As AVI" on the File menu. " Da har man fortsatt en .avi, noe som ikke er dvd standaren, på igjen med konvertering. Jeg skjønner ikke helt hva som er fordelen med den tutorialen, kan du fortelle meg incanus? :)

Skrevet

Poenget er at ein kan sjå DivX-filer brent på CDar på ein god del DVD-spelararar, slik trådstartar seier han har gjort:

Har brent ut noen divx-filer på cd for å se på DVD-spilleren,

Med den metoden der treng ein ikkje konvertere til MPEG2 (noko som ikkje alltid er like lett utan å kjøpe program), då ein får ei ny DivX-fil med undertekstane inkludert, som han kan brenne på ein CD.

Skrevet

Jeg har klart å brenne ut med undertekster, men synes kvaliteten blir fryktelig mye dårligere enn det jeg ser på pc. Takker for tilbakemeldinger, men syntes den måten du beskriver, DJMartin, høres utrolig tungvint ut. Så det finnes rett og slett ingen enkle løsninger for å forbedre kvaliteten som f.eks. et annet brenneprogram, andre disker eller ved å bruke andre brenneinnstillinger? I så fall, spørs det om ikke jeg fortsetter på gamlemåten, da jeg ikke har spesielt mye som skal brennes ut :)

• 2 uker senere...
Skrevet

He, du aaaaner ikke hvor lenge jeg har lett etter et program som kan brenne ut divx filmer med undertekst, og ikke minst meny. :p Så hvis noen finner det, ja takk.

I steden skal jeg gå til innkjøp av en trådløs lyd og videosender, fra pc til tv.

Skjønner poenget ditt nå incanus.

Men det at kvaliteten er så dårlig, egentlig, burde kvaliteten være mye bedre, siden oppløsningen er mye lavere på en tv. Når jeg har spilt filmer fra pc`n på tv (s-video) har kvaliteten blitt utmerket.

Det kan være noe med brenneprogrammet. Hvis du spiller den brente dvd`n på pc`n, fortsatt dårlig kvalitet?

Skrevet

Bruk WinAVI. Er ett enkelt program som gjør filene om til vob, dem brenner du ut med Nero som DVD plate. Du kan også legge inn tekst på filmene med dette programmet vis du også installerer DirectVobSub som du finner her.

Skrevet
Du kan også legge inn tekst på filmene med dette programmet vis du også installerer DirectVobSub som du finner her.

6690200[/snapback]

Legge inn tekst, mener du da å sette inn teksten inn i divx filmen, eller en separat fil i Nero? Slik at jeg kan skru teksten av og på med kontrollen til dvd-spilleren?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...