Gå til innhold

Ny PC, AM2 vs. LGA775


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Bakgrunn

Har etter et par år med hardware tørke, vurders nå ny pc, og har derfor prøvd å lest meg opp på det aller nyeste på nettet. Har satt sammen en handlevogn, som har blitt finjustert flere ganger over den siste mnd, og var egentlig ganske fornøyd meg det oppsettet. AM2 med AMD X2 og generelt gode og vekjente komponeter som jeg har tro på kan gi mye power uten behov for hørselsvern...

 

MEN så leste jeg en artikkel om "the ultimate PC" i pc magasin. Der brukte de Core 2 Duo... Ble litt nygjerrig og sjekket opp dette litt (et betydelig hull i min tidligere CPU research!!). Det viser seg da at de nye Intel cpu'ene så godt som gruser AMD X2'ene, både ved std clock, og enda mer når overklokket... Etter å ha lest artikkelen til AnandTech, så sitter jeg igjen med følelsen at den velgjennomtenkte HW-handlevognen ikke var så ultimat som jeg hadde trodd!

 

 

Min AMD X2 handlevogn

 

-------Noen kommentarer-----

CPU; Etter siste priskutt er prisen veldig bra!

Skjermkort; Helt ok kort til å begynne med (vifteløs)

HK; Bra kort fra Asus, med passiv kjøling

Minne; 2Gb fra Geil, men disse er ikke 100% bestemt. Geil ligger midt på prismessig.

HDD; Har hatt WD i flere år, og har lyst til å prøve et annet merke, med MINDRE støy.

Kabinett; Har lenge hatt lyst på LianLi, og syns dette hadde en ok pris/størrelse.

PSU; MIST, fordi den er sterk og stille...

DVDrom; Valgte denne fordi den bare koster 200,- mer enn en NEC og har Sata.. og har lyst til å prøve Plextor igjen.

-----------------------------------

 

Kjøling

Ang. kjøling vil jeg uansett AMD eller Intel, bruke bulk kjøling i starten, og gå for cosair sin eksterne vannkjøling får de får støtte for de nye sokket'ene...

 

Dilemma;

- gå for et billig X2 oppsett nå snart, eller vente litt til det kommer flere hk som støtter Core 2 Duo og SLI (oppgraderingsmulighet)....

 

Bonus spm; Har Intel meldt noen priskutt på sine cpu'r?

 

mvh Kai

 

EDIT #1

 

Handlevogn som er mye likt AM2 oppsettet, bare med Core 2 Duo og 775 hovedkort;

LGA775 handlevogn

Endret av zemtex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte forresten å nevne at PC også skal brukes til spill av og til, dvs den skal kunne kjøre det meste av nye spill brukbart, selv om det er et budsjettkort i handlevognen. Blir et rimelig kort nå, og evt utbytte av skjermkort når DX10 er kommet...

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...