Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

blåskjerm etter ca 3 timer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må det være noe med delene eller kan det være noen ledninger som er feil satt? :cry:

6611009[/snapback]

 

Dataen hadde ikke startet hvis noen ledninger var satt i feil.

Blåskjerm kan komme av utroooolig mye rart, men som oftest er det grunnet minnet.

Minnet har muligens fått en skade, hvis du ikke har kjørt memtest86 enda så blir jeg crancky azz? :wee:

 

Eventuelt kan du ligge inn windows på nytt, men vær kresen på driverne.

Bare siste versjon av alt, viktig!

 

Du kan også gå over kabler og sjekke at de sitter fast der de skal, ikke noen løse kabler. Så vil jeg anbefale deg å bruke en jordet stikkontakt.

 

En BIOS oppdatering til HK er heller ikke til for å hates. :)

 

Jeg byttet minnet i dataen en gang grunnet til bluescreen, har hatt bluescreen siden men da har det faktisk ikke vært minne relatert heller dårlig skrevne drivere relatert. :wee:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har fortsatt ikke fått til dette problemet! :cry:

 

Men det har kommet en ny ting:

 

Det stopper opp helt (akkurat som "Lagg") lyden dirrer noe sinnsykt som kommer det tilbake til det vanlige) Og dette begynner å gå meg på nervene..

 

så er det noen som her som har noen tips om hva jeg kan gjøre så hadde det vært kjempe greit^^

Endret av khon
Lenke til kommentar

Last ned og kjør Memtest86.

 

Hvis Memtest registrerer feil på minnet, eller maskinen henger seg under testen, så er det enten feil med en/flere av minnebrikkene, eller minnebrikken(e) går ikke overens med hovedkortet. Ikke send inn minnebrikken(e) med en gang i såfall, prøv først å oppdatere BIOSen på hovedkortet til nyeste versjon. Jeg gjorde det på hovedkortet mitt da det ikke gikk overens med minnet, og det løste alle problemer. Du finner BIOS, program for å flashe (oppdatere) samt instruksjoner på hjemmesiden til produsenten av hovedkortet ditt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

blåskjermen kommer stadig mindre opp, men det er en annen ting som kommer når jeg spiller, det lagger på en måte. Bilde fryser og lyden dirrer noe sinnsykt, men som kommer det tilbake etter ca 30-40 sec.

Noen som har hatt samme prob?

Endret av khon
Lenke til kommentar

Så du har oppdatert BIOS?

 

Prøv andre minneslots, forskjellige brikker hvis du har flere enn en.

Hvis det er utprøvd så anbefaler jeg deg å sende minne tilbake, det er sikker de det er feil på.

 

Når memtest kjører hva ser?

Klikker selve programmet?

Registerer programmet noen feil før det eventuelt klikker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...