Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken router har kraftigst prosessor?


Anbefalte innlegg

Har prøvd diverse routere:

D-link 624 og 624+ - Bare problemer. Faller ut. Henger seg.

Linksys WRT54GL - Fungerer ok til vanlig bruk. Men ved mye trafikk (p2p, torrent) så krever den restart før den fungerer til vanlig surfing igjen.

 

 

Jeg er på jakt etter en kraftig (les: sterk cpu) trådløs router. (maks pris 2-3000)

 

Noen som har prøvd D-Link DGL-4300 eller D-Link DI-724 ?

Endret av xantarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt med 3. parts firmware på Linksys WRT 54GL? Sjekk ut http://www.dd-wrt.org/ (Enkel å legge inn, web-grensesnitt for styring). Bruker denne selv til P2P, tillater over 4000 connections og har båndbreddestyring(QoS). Er det for dårlig må du over på f.eks. en Cisco 800 router, men disse begynner å koste mer enn de smaker med mindre du har peiling på Cisco utstyr :-)

 

Har prøvd diverse routere:

D-link 624 og 624+ - Bare problemer. Faller ut. Henger seg.

Linksys WRT54GL - Fungerer ok til vanlig bruk. Men ved mye trafikk (p2p, torrent) så krever den restart før den fungerer til vanlig surfing igjen.

 

 

Jeg er på jakt etter en kraftig (les: sterk cpu) trådløs router. (maks pris 2-3000)

 

Noen som har prøvd D-Link DGL-4300 eller D-Link DI-724 ?

6599364[/snapback]

Lenke til kommentar

Problemet med WRT54GL kan være følgende:

 

(funker fint hos meg hvertfall)

 

 

The problem is the default settings on the firmware is to clear the buffer every 5 days. But if you run some bittorrent, you make a lots of connections and the router's buffer will be overflowed after af few hours running some bittorrent files.

 

My solution was to flash it with a third party firmware, in my case the HyperWRT 2.1b1, that firmware got an option to edit the startup and firewall script in the webinterface. Then I went to search for more information and found a script to put on the start up that makes the router cleares the buffer every 30 minutes (or you can set it to 10 minutes if you like).

 

Now the router is running very stable, uptime almost 30 days and running non-stop 10 or more torrents at the same time.

 

The HyperWRT firmware can be found on www.hyperwrt.org and the startup script you should put this in...

 

echo 4096 > /proc/sys/net/ipv4/ip_conntrack_max
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/icmp_echo_ignore_broadcasts
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/icmp_ignore_bogus_error_responses
echo 512 > /proc/sys/net/ipv4/neigh/default/gc_thresh1
echo 2048 > /proc/sys/net/ipv4/neigh/default/gc_thresh2
echo 4096 > /proc/sys/net/ipv4/neigh/default/gc_thresh3
echo "600 1800 120 60 120 120 10 60 30 120" > /proc/sys/net/ipv4/ip_conntrack_tcp_timeouts

 

that 1800 in the last code is the number of seconds that it will clear the buffer. 1800 means 30 minutes. You can set it to anything you wish, at my case 1800 is working fine.

Lenke til kommentar
Jeg har en D-Link DGL-4300 gaming router. Kan bruke torrent i dagevis uten problemer.

Routeren har en rask prosessor og prioritering av trafikk. Hadde en wrt54g før, d-link routeren er bedre.

 

khelben

6608127[/snapback]

 

Er D-Link ruteren bedre? På hvilke måter? Og hadde du modda firmware?

Lenke til kommentar
Jeg har en D-Link DGL-4300 gaming router. Kan bruke torrent i dagevis uten problemer.

Routeren har en rask prosessor og prioritering av trafikk. Hadde en wrt54g før, d-link routeren er bedre.

 

khelben

6608127[/snapback]

 

Er D-Link ruteren bedre? På hvilke måter? Og hadde du modda firmware?

6609522[/snapback]

 

Det lurte jeg på oxo. ;)

Hadde den d-linken selv tidligere, må si jeg er mer fornøyd med linksysen med DD-WRT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...