Gå til innhold

Trådløs overføring av lyd/bilde


Anbefalte innlegg

Heisan. Jeg lurer på om det finnes et produkt som kan overføre bilde/lyd fra pc til TV/forsterker via f.eks. WiFi (går det an? :hmm:) eller andre typer overføring?

 

Jeg har tidligere hatt en løsning med overføring av bilde/lyd fra pc til TV/forsterker vha. radiobølger, noe ala denne fra komplett. Men jeg synes slike løsninger er litt ustabile og med relativt dårlig kvalitet. Jeg er derfor på jakt etter noe annet... kan noe sånt finnes?

Jeg så nemlig denne relativt elegant løsningen for lyd alene fra Logitech, som også er testet på hardware her. Men denne gjelder altså bare for lyd, og jeg fantaserer om at det skal finnes noe tilvarende som også overfører bilde :dribble:

 

Jeg har vurdert trådløse mediapillere, som f.eks denne fra DLink, men jeg synes de har et stort minus ved seg: Nemlig at man da er avhengig av softwaren som er på den spesifikke spilleren. Man mister dermed mye av den fleksibiliteten en virkelig pc gir deg som f.eks kodek-muligheter, fritt valg av spiler, bruk av mus osv.

 

Jeg hadde også tidligere en egen dedikert pc i tv-benken, noe som var en bra løsning. Men denne har nå tatt kvelden, og jeg kunne godt tenke meg å nå klare meg med den ene fungerende pc-en jeg nå har.

 

Noen som har peiling på om noe slikt produkt? (eller tror jeg på julenissen, her :dontgetit: )

 

 

Edit: Skimter jeg julenissen der borte :(

Endret av thotta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...