Gå til innhold

GTA: Vice City Stories info!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

http://www.gtavice.com/news/index.php

Kommer ut 03-11-2006

Here is a detailed summary of the preview:

* The main character is Victor Vance, Lance's brother. In GTA: Vice City, Victor is killed by Diaz's goons at the very start of the game when a deal is ambushed. He is a 28 year-old US Marine.

* GTA: Vice City Stories is set in 1984, two years before GTA: Vice City took place.

* Cutscene animations are said to be more life-like.

* There are many familiar landmarks which only appear half-built due to the timeframe.

* Vice City Stories will feature multiplayer similar to Liberty City Stories.

* There are new weather effects (hurricanes?)

* All of the radio stations from GTA: Vice City will return, "loaded with a new set of killer tunes".

* Helicopters and jet-skis will both feature.

* GamePro also got the chance to preview several missions..

o Mission 1: "Say Cheese" - Victor is after some etxra cash, and there is a job available over at the Film Studios on Prawn Island. They are filming a chocolate commercial and require a stuntman, so your task is to drive around the bay using a jet-ski while a helicopter (with camermen on it) obtain all the footage they need. Afterwards you must jump onto a waiting motorbike, and continue the chase into the heart of the city.

o Mission 2: "Jump Ship" - We learn that Brian Forbes, an associate of Vic and Lance, is an undercover cop. Lance kidnaps him and beats some useful information out of him. There's a drug deal taking place down at the docks, and Lance needs you to watch his back for him. The brothers goto a rooftop nearby, where you must pickup binoculars to spy on the activities. Lance screws it up, and the dealer escapes on a speedboat with the kidnapped Lance. Get in the sports car and give chase - the car physics have been improved significantly.

* There didn't appear to be any evidence of car customisation, or the ability to climb walls.

* Taxis are back, returning you to your last mission post-death.

* Loading times during the exterior-interior transition are a lot quicker than in LCS, and loading times in general have improved.

* There is an activity called the "Chunder Wheel". Jumping on for a ride putsy ou in first-person perspective.

* There is an increased density of pedestrians, cars and objects (vegetation in particular) and a reduction in clumping (where groups of the same model type appear together)

* The draw distance has improved once again..

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=253137

Trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=3FfbOCLzgp4

COVER:

http://www.gtavice.com/screenshots/gallery.php?image=2822

Hjemmeside:

http://www.rockstargames.com/vicecitystories/gtavcs.html

Gleder meg sinnsykt til dette spillet! Konge med Vice City på PSP! :thumbup:

Endret av ctv
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette blir bra. Vurderer faktisk aa kjöpe en PSP, bare for dette.

Litt kjipt aa spille med en karakter som man vet blir drept (Victor ble drept i VC), men det faar duge. Jeg er i hvert fall glad at det ikke ble Lance Vance.

Skrevet
Dette blir bra. Vurderer faktisk aa kjöpe en PSP, bare for dette.

Litt kjipt aa spille med en karakter som man vet blir drept (Victor ble drept i VC), men det faar duge. Jeg er i hvert fall glad at det ikke ble Lance Vance.

6598802[/snapback]

Var det bedre å spille med en fyr som man ikke visste navnet på og som ikke sa et ord (altså GTA III (får vite navnet han i San Andreas hvis jeg husker rett))?

Nope, bryr meg ikke om hovedpersonen dør 2 år etter spillet.

Dette blir et av årets feeteste spill tror jeg :thumbup:

Skrevet

Kunne egentlig ikke ha brydd meg mindre om dette spillet, likte ikke Vice City noe særlig. Første gangen jeg spilte gjennom det var det fett, men fikk aldri noe replay value som jeg har fått på de andre spillene. Kanskje det bare er meg...

Skrevet

Det jeg lurer på: Kommer dette spillet til PS2?

Håper på et bra soundtrack med originale sanger, og ikke de dårlige, ukjente sangene som preget soundtracket på GTA: Liberty City Stories.

Skrevet
klart det kommer på ps2. samme som lcs. så kommer det nok til pc etter hvert.

6649481[/snapback]

Hvordan kan du være så bombesikker på dette? Tviler nå på at LCS kommer til PC, men man vet jo aldri...

Uansett, jeg skal IKKE ha dette spillet til PSP. Et spill som GTA egner seg ikke på en slik liten bærbar konsoll med liten skjerm og få knapper. Da venter jeg heller litt lengre på PS2-utgaven som helt sikkert kommer til å fikse mange av problemene på PSP-utgaven.

Skrevet

6649481[/snapback]

Hvordan kan du være så bombesikker på dette? Tviler nå på at LCS kommer til PC, men man vet jo aldri...

Uansett, jeg skal IKKE ha dette spillet til PSP. Et spill som GTA egner seg ikke på en slik liten bærbar konsoll med liten skjerm og få knapper. Da venter jeg heller litt lengre på PS2-utgaven som helt sikkert kommer til å fikse mange av problemene på PSP-utgaven.

6649509[/snapback]

LCS gikk helt fint på PSP.

Skrevet

6649481[/snapback]

6649509[/snapback]

6650061[/snapback]

Ja, men det var mye mer knotete å gjøre drive-by shoot-outs. Kontrollen generelt var mye mer knotete enn PS2 sin. Grafikken var også heller ikke det helt store. Synes LCS til PS2 er mye bedre enn PSP-versjonen.

• 4 uker senere...
Skrevet

6649481[/snapback]

6649509[/snapback]

6650061[/snapback]

Ja, men det var mye mer knotete å gjøre drive-by shoot-outs. Kontrollen generelt var mye mer knotete enn PS2 sin. Grafikken var også heller ikke det helt store. Synes LCS til PS2 er mye bedre enn PSP-versjonen.

6650213[/snapback]

Kontrollene var bra, og grafikken var bedre enn grafikken på GTA 3. Pga. at LCS kjøres litt lavere oppløsning enn GTA 3, ble det nok krefter til overs til å øke view-range, og gi noen av bilene reflection mapping.

Skrevet
Blir dette bare en port fra PS2 til PSP, eller blir det en helt ny handlig med nye karakterer?

6818080[/snapback]

Det blir laget for hovedsaklig for PSP, men du skal ikke se bort ifra at det kommer til PS2 også. Handlingen foregår to år før Vice City (Vice City: 1986. Vice City Stories: 1984) og du møter mange nye óg kjent karakterer.

Det jeg gleder meg mest til er å få vite historien om hva som skjedde i Vice City før Tommy Vercetti kom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...