Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRT54GS v5.1 og Dell Latitude D510


Anbefalte innlegg

Har hatt endel problemer etter at jeg kjøpte ny trådløs router Linksys WRT54GS v5.1 og å få denne til å fungere sammen med min bærbare Dell Latitude D510. Hadde en D-Link 624+ som levde sitt eget liv men faktisk var det lettere for Dell maskinen å finne denne. Har noen hatt liknende problemer?

 

Dell kjører XP Pro sp2. Jeg har også en stasjonær maskin med D-Link usb trådløsadapter. Den har samme OS men fungerer som ei kule mot Linksys.

 

Trenger dessuten råd til å dele skriver på disse maskinene, når nettet fungerer som det skal på Dell maskinen...... :hmm:

 

Vanligvis skal det være lett for begge maskinene å finne hverandre i LAN med samme workgroup etc og aktivert fil- og skriverdeling. Men dette skjer da altså ikke :cry: Er det en fordel å sette opp statisk IP og evt hvordan gjør jeg dette på denne routeren? Dell bruker Win Xp brannmur, mens stasjonær bruker Norton IS 2006 med personal firewall aktivert. Hørte noen som sa at Norton IS 2006's brannmur er altfor "streng" og at jeg ikke trenger mer enn Windows egen brannmur siden Linksys hardware brannmur gjør mer enn nok. Noen som har tips her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde eit stor poblem med ruteren Linksys WRT54GS v5.1 når eg og kjøpte den hadde 3com usb trådløsadapter og det var heilt håplaus

 

eg tok og kjøpte meg eit nytt nettverks kort "Linksys Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g" og så funker alt perfekt :thumbup:

fann ut seinare at usb trådløsadapter er veldig dårlige blir alt for fort varme :thumbdown:

 

bruker Norton IS 2006 vedlig grei viss du setter den opp sikkilig, sette den opp at den skulle godta all ip adressende innefor ein viss rekkevide (192.168.1.0-192.168.1.50) osv. so der har ikkje eg noke problem nesten klare ikkje heilt og opne opp ein port i Azureus

 

eg har på automatisk på ip men eg har gått inn og sett ip på mauelt på maskina eksempel

 

ip: 192.168.1.3

subnet : 255.255.255.0

gateway: 192.168.1.1

Dns: 10.0.0.138

 

og alt fungere heilt fint med meg

Lenke til kommentar

Nye drivere gjorde susen for Dell maskinen ;) Nå er den oppe og går slik den skal.

 

Men jeg har fortsatt problemer med deling av skriver etc. Jeg har åpnet porten til Dell som da har 192.168.1.100 i NIS 2006 brannmur og jeg får opp Dell maskinen på den stasjonære maskinen som synlig, men ikke tilgang til det som er på den...... ? Får den klassiske medlingen: "Workgroup er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt.......bla bla...." På Dell får jeg ikke opp stasjonær maskinen som synlig en gang. Den har 192.168.1.101 som IP. Dell bruker som sagt Win Xp sp2 brannmur.

 

Noen tips her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...