Gå til innhold

Mine første A100 bilder..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjett om jeg ble glad da jeg så denne =)

Takker og Bukker!

 

Gleder meg til å høre kommentarer fra de store gutta, ang det tekniske

 

Bestilte du TeleZoomen med? Kunne du tatt et bilde med dette objektivet, helt uten å Zoome, og ett av samme motiv med full Zoom?

Endret av Fulgu
Lenke til kommentar

Veldig bra å se bilder tatt av vanlige brukere. Synes bildene så meget bra ut rett ut fra kamera.

 

Blir Nikon D80 ikke å få tak i på flere måneder så tror jeg det blir a100 på meg også.

 

Skulle dog likt å sett bilder tatt i dårlig lys, ut på kvelden eller inne.

 

Telcontar (desverre ikke av de store gutta :cool: )

Lenke til kommentar

Du hadde ikke giddet og teste IS?

 

F.eks. sette objektivet på 18mm og lukkertid på 1/5s, 1/10s og 1/20s og poste bildene.

 

Det er nemlig den funksjonen jeg er mest spent på med kameraet og som nok vil bety mest for salget.

 

Edit:

 

Gratulerer med nytt kamera!

 

Det ser ut som om vi får en liten gjeng med Sonygutter på forumet og det skal bli artig å se bidragene deres til bildekritikken.

Endret av wiley
Lenke til kommentar
Du hadde ikke giddet og teste IS?

 

F.eks. sette objektivet på 18mm og lukkertid på 1/5s, 1/10s og 1/20s og poste bildene.

 

Det er nemlig den funksjonen jeg er mest spent på med kameraet og som nok vil bety mest for salget.

 

6591559[/snapback]

 

Var det dette du mente? Jeg er en godt voksen mann som skjelver som et aspeløv etter for mange år med røyking.... Derfor hadde jeg ikke mange alternativer i kameravalg. Du kan se Exif ut i det høyre bilde i Picasa-web. Også er det begynt å mørkne ute.

 

http://picasaweb.google.com/Haneholmen/Wiley

Endret av SFJ
Lenke til kommentar
Gjett om jeg ble glad da jeg så denne =)

Takker og Bukker!

 

Gleder meg til å høre kommentarer fra de store gutta, ang det tekniske

 

Bestilte du TeleZoomen med? Kunne du tatt et bilde med dette objektivet, helt uten å Zoome, og ett av samme motiv med full Zoom?

6591374[/snapback]

 

Nei. Jeg droppet kit-linse TeleZoom. Har kjøpt meg et Tamron 18-200mm. Da har jeg kun en linse å dra på. Riktignok noe kortere, men virker utrolig velbygd. Har jo ikke noe greie på dette her, da.....

Lenke til kommentar

Takk for IS-testen.

Førsteinntrykket mitt av Sony sin IS er meget godt. 1/5s på en brennvidde som tilsvarer ~25mm på fullframe-kamera er rett og slett veldig imponerende. Gleder meg virkelig til Canon kommer med noe slikt selv om de sikkert ikke gjør det på mange år ennå i og med at de har lansert mange objektiver med IS.

 

Himmelen er totalt utbrent, men annet er nesten ikke å vente uten eksponeringskompensasjon. Håper vi får se mer ettersom bildene strømmer inn på kamera.

 

-wiley

Lenke til kommentar
Haha, Sonygutter, hørtes litt negativt ladet ut :p

 

Skulle gjerne sett IS bilder jeg og me noe sånt som 1/2 med IS, og så bra som du greir samme lukkertiden UTEN IS

6591774[/snapback]

Her har du de, Fulgu. Men nå er det for mørkt ute, og kona tror jeg er blitt rar (noe som sikkert stemmer). Så ytterligere eksperimenter må utstå til imorgen.

 

Det første bilde er med IS, det andre uten.

 

http://picasaweb.google.com/Haneholmen/Fulgu

Lenke til kommentar

Denne tråden har jeg ventet lenge på!

Har A100 høyt oppe på ønskelisten min, og var veldig spent på hvordan IS og ISO-støy ville vise seg på bildene.

Jeg setter veldig pris på at du har lagt ut testbilder etter ønsker og håper du kan legge ut noen innendørsbilder tatt i "normlal" belysning for å se hvordan kameraet jobber når det blir presset på lysstyrke. Kommer selv til å ta mange bilder av krabatene innendørs og vil gjerne se om støyen er til å leve med når det er "mørkt" inne.

Endret av Freeload
Lenke til kommentar

Har du sett på DPReview sine sampler Freeload?

 

Jeg har bestilt kameraet og regnes sikkert som innhabil av den grunn, men da jeg bladde gjennom testen tenkte jeg -huff, denne støyen- MEN da jeg bladde gjennom Sample bildene de hadde tatt med ISO 1600 inne på et flymuseum eller noe ble jeg overasket. Jeg så bildene før jeg skjekket EXIFen, så naturligvis tenkte jeg at her var det en del støy, men bildene er jo ok, så jeg regnet med de var tatt mellom 400 og 800, siden de sier kameraet støyer en del. Men neida de var tatt på 1600, og det lover godt for min del, skjeldent jeg knepper opp ISOen på over 400.

 

PS: Jada, norsklæreren min har kåret meg til norgesmester i overdreven kommabruk.

Lenke til kommentar
Har du sett på DPReview sine sampler Freeload?

 

6595997[/snapback]

 

Bare noen av de. Sist jeg sjekket samples var det av pre-production modellen, så jeg har ikke lagt så alt for stor vekt på de.

 

Tanken var å se på bilder som er tatt under forhold som er ganske like mine egne for å se om A100 fremdeles var noe for meg :)

 

(Var klar for å handle KM da Sony tok over og har ventet i spenning siden)

Lenke til kommentar
Men neida de var tatt på 1600, og det lover godt for min del, skjeldent jeg knepper opp ISOen på over 400.

 

PS: Jada, norsklæreren min har kåret meg til norgesmester i overdreven kommabruk.

6595997[/snapback]

 

Ser at det mangler et komma her: Men neida, de var tatt på 1600

 

Veldig bra test på DPR. Fint med en bekreftelse på at man har gjort et riktig kjøp.

Lenke til kommentar
(Var klar for å handle KM da Sony tok over og har ventet i spenning siden)

6596046[/snapback]

 

Er i akkurat samme båten som deg *vinke til* :)

 

SFJ: Venter veldig spent på (og er veldig takknemlig om du vil legge ut) bilder tatt i normale innendørsforhold, gjerne noen i litt dårlig lys og.

Jeg har nesten gitt opp på a100 pga alt pratet om støy, men dersom du kan vise meg no pent, så kanskje jeg fortsetter som trofast sony-kunde litt til.

Endret av BlinkyBill
Lenke til kommentar
Personelig syntes jeg ikke støy er noe problem i bildene.

6636067[/snapback]

Det skulle jo bare mangle! De er "bare" 400 ISO. Det er tydelig at auto forsøker å nyttiggjøre seg av SSS ved å holde iso nede og lukkertider oppe. Det er ingenting å utsette på det, men jeg syns bildene manglet noe skarphet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...