Gå til innhold

VANN på skjermkortet uten spenning. Ødelagt?


Anbefalte innlegg

Ja, dette er en litt kjip situasjon, og jeg er redd som f.

 

På Lørdagen var jeg borte, mens det begynte å regne.

Hjemme var ruten til rommet mitt helt åpent, og PC'en til en kamerat av meg sto ved siden av vinduet med sidedøren åpen.

Han har PC'en stående til meg siden han ikke har internett hjemme, og han vet ikke om det som har skjedd enda.

For når jeg kom hjem, så var det vann overalt. Var litt vann inni kabinettet, og skjermkortet var vått. Bare undersiden vistnok, siden alle skjermkort er oppned.

 

Jeg tok vekk PC'n, tok ut skjermkortet, og pakket det inn i papir.

 

Hovedkortet tror jeg berget, men la det på siden med siden ned for sikkerhetsskyld.

 

Det jeg lurer på nå, er om hvor stor sansynlighet er det for at skjermkortet er i orden? Det har ligget på tørkepapir siden Lørdag nå, og er tørt.

Men jeg er litt redd for å teste det.

 

Jeg vil tro det ikke er noe galt med det, siden PC'en var avskrudd.

 

Jeg vil høre andre sine meninger før jeg kobler sammen PC'en og tester den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, såvidt jeg husker så var strømkabelen koblet i veggen.

 

Hvorfor skal folk ha så dyre skjermkort for tiden? =\

6591060[/snapback]

 

Du er vel strengt talt ikke ansvarlig for at han ikke har satt på dekselet på maskina si, slik at det kom regn inn i maskina når du åpna vinduet ditt? Hvis ting har gått den veien du vet, så synes jeg at kompisen din får skylde seg selv jeg. Dessuten så var det ingen som tvang han til å sette igjen maskina si hos deg, og hadde HAN satt på dekselet så ville maskina ikke ha tatt noen skade. Hvis det mot formodning skulle være du som har åpnet kabinettet og ikke satt på dekselet, mens han ikke har vært der, så er det vel din feil.

 

Det er forsåvidt en mulighet for at kortet ikke har tatt skade av dette. Vær uansett helt sikker på at det er tørt før du prøver deg på noen ting.

Lenke til kommentar

Vask alt med ISOPROPANOL som nevnt litt ovenfor. Ikke bruk papir men en fiber klut.

 

Tror det skal gå greit og at ingen skade er skjed.

 

Har en kompis med en laptop som han sølte en kopp kakao over. WLAN kortet, muse pad'en og PCMCIA slotten var nedsølet. Renset med det som er nevnt ovenfor og alt går som en klokke. PC'en sto på når dette skjedde og gikk rett ned i senk. Han tok ut batteri og strøm og renset den med god tørk før påslagning igjen. Flaks skal man ha da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...