Gå til innhold

Noen spørsmål rundt Raid1.


Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt meg et par harddisker som jeg skal sette opp i raid1.

 

Lurer bare på noen ting.

 

Hvis Raid kortet ryker, må jeg ha det eksakt samme kortet for at jeg skal få tilbake infoen på harddiskene?

 

Hvis ene harddisken ryker, må jeg ha harddisk som er like stor, eller går det bra at den nye er større enn den gamle, eventuelt at den er mindre?

 

Andre ting jeg kanskje burde vite?

 

 

 

Og en ting til, dette er OT, men det er det viktigste spørsmålet.

Når jeg bestilte harddiskene glemte jeg at jeg har allerede brukt opp all strømmen som jeg kan bruke i PCn, det er ikke forsvarlig å sette i mer nå.

 

Det står allerede fire harddisker, vifter, skjermkort med egen strømuttak, og to DVD spillere. PSUn er vel ikke på mer enn litt under 600W.

 

Det jeg lurer på er. Går det an at jeg bruker en av de gamle PSUene mine, kobler den til de nye harddiskene og kobler harddiskene til Raid kortet utenfra. Blir på en måte hjemmesnekra eksterne harddisker, heh.

 

Problemet jeg støter på da er at det blir vanskelig for meg å slå på PSUen som er koblet til harddiskene, uten å måtte mekke på et gammelt hovedkort, er det noen mulighet til at jeg kan få slått på en slik, relativt gammel PSU uten hovedkort?

 

 

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er knapp på den ja, men bare for å slå den av liksom, den starter ikke med mindre jeg trykker på en startknapp på PCn.

 

Men den startblokka du linka til kan funke ja. Vente litt med å bestille den, kanskje noen kommer med noe tips slik at jeg får brukt det med en gang.

 

Utålmodig shø :-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...