Jump to content
Sign in to follow this  
B4stian

Forsikring og lynnedslag

Recommended Posts

For en stund siden slo det ned i pcen via nettverkskortet, da ble kostnaden så liten så det lønte seg ikke å betale 3.000 kr. i egenandel.

Hvis det hadde skjedd igjen og heile pcen hadde gått med så og si... hvordan taes en prisvurdering da?

Kan jeg ta dette selv utifra liknende pcer som selges i butikker eller utifra hva jeg har betalt og hvor gammel den er?

Evt. må den sendes inn for å konstantere dette? (kjipt å sitte lenge uten pc hvis det er tilfelle)

Så jeg kjøpte den for ca. 20.000 kr. for 2 år siden, da er den verdt 6.666 kr. nå... jeg har kjøpt nytt kabinett, kjøler, harddisk osv... til en sum av 3-4.000 kr. for et år siden. Så 8.000 kr. kanskje?

Må det framlegges kvitteringer?

Jeg vet ikke om forsikringsselskapene bruker denne avskrivningen, men ville vel være ganske naturlig ja. 6,666+4000*0,66= ca 9000, så åtte kan vel stemme greit det.

Vil nok tro du må fremlegge kvitteringer på det ja...

Men er du dekket av forsikringen din om PCen ryker pga. lynnedslag da?

Edited by JoachimR

Vi har tabbe, innbo og tyveriforsikring... og ja, det dekkes.

Kanskje det enkleste hadde vært å hive den ut fra vinduet mitt i 2. hvis jeg vil ha ny? :lol:

Hva er en tabbe-forsikring? Tørr jeg spørre hvilket forsikringsselskap dere benytter - har litt overfladisk kjennskap til bransjen.

6580360[/snapback]

Ikke spør meg.. hakke peiling, men hadde hvertfall If før, hvis vi ikke har det fortsatt... :p

Idiotforsikring med andre ord.. altså du kan "miste" noe i bakken og få det dekt.

Reklamen sier at du kan miste noe i bakken å få det dekket - oppgjøret er ofte ikke like enkelt.

If går for å være de det er enklest å få oppgjør fra av forsikringsselskapene i Norge.

Idiotforsikring med andre ord.. altså du kan "miste" noe i bakken og få det dekt.

6580440[/snapback]

Har du noe link til en slik "idiot"forsikring?

Trodde de var utdatert...at for.selskapene ikke tilbyr slike lenger?