Gå til innhold

HVA BRÅKER SÅNN?


Athlon Power

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat anskafgfet meg en ALPHA 8045 kjøleribbe med en papst 18db vifte. Jeg ble litt fårskrekket når jeg satt den imm fordi PC-en bråket mye fremdeles. Selfølgeøig ikke så muye som før men mye enda.

 

Jeg tenker at det ikke er CPU PAPST VIFTA men noen av de andre viftene.

 

 

Jeg har et ASUS skjermkort geforde 2 DeluX med standard vifte.

 

Aopen hq45 blu med 250 standard psu.

ABIT kg7 raid med standard northbrideg cooler

 

Flere vifter er det ikke.

 

Hva tor dere glupinger her i forumet skaper lyden. GPU CPU PSU ELLER NORTBRIDGE???

 

 

BobboZ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-12-11 12:50, Athlon Power skrev:

Jeg har akkurat anskafgfet meg en ALPHA 8045 kjøleribbe med en papst 18db vifte. Jeg ble litt fårskrekket når jeg satt den imm fordi PC-en bråket mye fremdeles. Selfølgeøig ikke så muye som før men mye enda.


Jeg tenker at det ikke er CPU PAPST VIFTA men noen av de andre viftene.



Jeg har et ASUS skjermkort geforde 2 DeluX med standard vifte.


Aopen hq45 blu med 250 standard psu.

ABIT kg7 raid med standard northbrideg cooler


Flere vifter er det ikke.


Hva tor dere glupinger her i forumet skaper lyden. GPU CPU PSU ELLER NORTBRIDGE???



BobboZ



 

 

På min Asus A7V 133 var det Northbridge.

 

Stopp den forsiktig med fingeren et lite øyeblikk, så finner du fort ut av det :wink:

Lenke til kommentar

Prøve både Nortbridge og gpu.

 

Når jeg stoppet nortbridge var det ingen forandring på lyden. Når jeg stopp gpu hjelp det littegranne.'

 

Jeg prøvde også og stoppe begge samtidig for og høre. Den irriterende pipete lyden var der fremdelses. Tror det muligens er PSUen fra aopen. Den er 250.

 

Det kan også være CPU papst vifta men jeg tviler på det da denne er spesifiserrt til 19 db. KAN DET være psuen fra aopen???

 

 

BobboZ

Lenke til kommentar

Har du en ibm harddisk så kan det være denne som lager den "pipelyden". Du kan jo bare prøve å starte maskinen uten harddisk. Alle viftene vil jo gå så da får du hørt hvordan maskinene er uten harddisk. Ble meget overraska selv når jeg gjorde det.

Vifta i strømforsyninga kan du bytte ut med en 80*80mm vifte. Jeg har samme vifte stående i den som du har på prosessoren og går helt fint. Bare sørg for å ha god kjøling i resten av kabinettet. Blir i alle fall ikke mer ustabil med uoriginal vifte. Om du ikke vil inn åskru i farlige områder så kan du kjøpe en noise kontroll psu som skla være stille. Koster masse penger, men da får du jo en litt sterkere psu i tillegg.

Greit å ha litt ekstra om du vil utvide systemet ditt en gang. (ps. Du mister selvsagt garantien om du åpner og mekker selv.)((Vær forsiktig om du åpner den. Helst skal den stå en natt eller mer uten strøm slik at den får ladet seg litt ut.))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...