Gå til innhold

Tilkobling av "slim" CD-leser


Akelbee

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å bruke en CD-leser fra en bærbar maskin i en PC jeg setter sammen.

Sånne enheter har ikke en vanlig IDE kontakt for tilkobling til hovedkort, men en ca. 4 cm lang kontakt som minner om en light versjon av en D-kontakt hvor kontaktpunktene ikke ligger fordelt inn i D'en (slik som i en printer-/parallellport), men ligger langs innsiden av de to langsidene av D'en.

 

Er det noen som vet hva en slik kontakt heter?

 

Jeg har også lett uten hell etter en adapterledning som gjør det mulig å koble slike enheter til en vanlig IDE-kontakt. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en sånn kabel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett adapterløsning på ei side i statene, vet ikke om noen i norge selger slike. Har ikke skjekka etter, men driver å planlegger en koffert pc sak og da kunne jo en slim cdrom være aktuellt (har en til overs). Så jeg får vel ta en leterunde etter adapter når den tiden kommer.

 

De kan se ut som dette:

CD-Adapter-400.jpg

Lenke til kommentar

Har tatt bildet fra denna siden.

 

Vurderte kjøpe denne kassen til ett pc i bil prosjekt. Fordi den har ekstern strømforsyning, er det bare å plugge 12v på kabinettet. Siden kabinettet bare har plass til slim cd-rom får man kjøpt adapteret som tilbehør. Vet ikke om de selger bare adapteret løst, men det ar ukatuellt å bestille bare adapteret fra statene for min del.

 

PC i bil prosjektet ble skrinlagt da det finnes billigere og lettere måter å spille mp3 i bilen, som er ferdige produkter. Gidder ikke masse arbeid, har lite nok fritid nå om dagen likevel.

 

[ Denne Melding var redigert av: Shepherd på 2002-10-19 19:17 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...