Gå til innhold

Ny PC til 17k! tips til oppsettet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! :D

Skal kjøpe ny data i midten av August og jeg lurer på om dette oppsettet jeg har laget vil være en god løsning. Står forsovet mellom AMD X2 5000+ og Intel E6600 så jeg kan poste begge oppsettene (Vilket merke jeg velger kommer ann på tester og hk som kommer). Dette er en spill PC som også vil bli brukt til film, skolearbeid og musikk så jeg håper på at dette går sammen. Regner med at flere komponenter vil falle i pris så oppsettet er ikke endelig.

AMD

Intel

Vil dette funke fett? De komponentene jeg er usikker på er kabinettet, hk, CPU og skjerm, omtrent de viktigste komponentene :p Er det noen som har noen tips eller kommentarer ang dette? Trenger hjelp til å bestemme hva det endelige resultatet blir. :w00t:

Takker for alle svar på forhånd!

Endret av jurgeeen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, AMD virker hvertfall som den beste løsningen ang. hk. Intel med conroe har ikke helt det store utvalget mellom gode hk til de nye socketene som støtter conroe. Mitt valg heller litt over på AMD selv om E6600 er bedre enn Athlon X2 5000+. 5000+ er jo heller ikke noen dårlig prosessor :D

Skrevet (endret)
Jeg har Intel på min pc og denne jeg bruker nå har AMD

Faktisk så tror jeg at jeg ville valgt AMD

6567908[/snapback]

Hva har det med saken å gjøre?

Netburst arkitekturen er ute og Intels Conroe har jo en hel ny serie CPUer basert på ny teknikk. Hva du "tror du ville valgt" er rimelig irrelevant når du sammenligner din AMD cpu og din gamle Intel CPU.

Edit: Hvis du har riktig specs i profilen din sammenligner du faktisk en Celeron opp mot en eller annen AMD cpu. Det blir litt feil, Conroe er noe litt annet enn en Celeron D. :D

Endret av @daniel89j
Skrevet
Nå er ikke posting om ny PC i denne forumkategorien tilatt heller.

6570142[/snapback]

oops, sorry, min feil. Kan stenge tråden så kan jeg legge den opp på nytt i hjelp kjøp/salg tråden ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...