Gå til innhold

Tråden for Samsung X820


Anbefalte innlegg

Til "Flippo" (og andre, selvf)

Takker for svar.

Greit at det var mulighet for å slå av bildevisning ved surfing med GPRS. Datatelleren er av mindre betydning, selv om det hadde vært fint. (Ja, det var kb inn/ut jeg tenkte på)

Har du Du/Dere fått teste videofunksjonen?

Og et annet spørsm.

Daglig har jeg telefonen stående i en hylle på kontoret. Da jeg ikke alltid er tilstede der og ikke tar tlf med meg, er jeg opptatt av at det (Under vanlig stand by) er lett å se at det er kommet en sms, eller et ubesvart anrop. Altså at displayet har endret karakter, slik at det er lett og se. Uten å måtte sjekke ved å trykke på den. Hvordan er denne?

 

Ellers har jeg nå en splitter ny Nokia 6233, som jeg sannsynlig kommer til å selge.

En super telefon, med en videofunksjon, jeg aldri har sett maken til, på noen mobil.

Også 3G. Men har funnet ut at Edge holder for meg.

 

Men jeg synes denne er noe for tung/stor. Er opptatt av at telefonen skal være lett/liten og derfor er det mulig jeg altså selger og går for Samsung x820.

Reiser utenlands til helgen og blir borte en knapp uke.

Da jeg er hjemme igjen, regner jeg med den er lagervare hos de fleste (nett)butikker.

Da blir det sannsynlig både salg av Nokia og kjøp av Samsung.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min ble sendt fra frankriket av alle steder i dag. Bestilte via Pixmania. (denne siden kom først i et google søk.)

Som du nevnte rag-fo ønsker jeg og å se lett om det har kommet ny melding eller ubesvart. Dette er forsåvidt ikke et krav, bare det at det er vanskelig på min nåværende mobil. Siemens M65

På denne er det et bittelite ikon som vises nede i venstre hjørne. Ofte kan det se ut som om jeg har noe i innboksen pga en litt mørkere farge på akkurat dette punktet.

Lenke til kommentar
Da var min X820 kommet i hus. Ble sendt på mandag, jeg fikk den tidlig på onsdag.

Liker den bare mer og mer.

Ubesvart anrop og sms er lett og se, kommer opp et vindu som tar nesten halve skjermen.

6773579[/snapback]

 

 

Hmmm... er det mulig å få norsk språk på den versjonen fra pixmania?

Lenke til kommentar

Hm....

Jeg lurer også på dette med Norske menyer fra Pixmania?

Vel... 2350,- + frakt, fra Pixmania, er heller ikke noe voldsomt bra kjøp da. Får den jo nesten like billig med Norske menyer fra vanlige nettbutikker (om få dager kanskje)

 

Ellers....

Når man bestiller fra Expansys, som er basert i UK. Da blir ikke telefoner og lignende billigere enn her.

Men når man spesifiserer at sendingen er til resten av Europa (ikke EU) og ellers verden forøvrig, så forsvinner VAT 17,5 % (Moms?) og varen får brukbar pris.

Men skal ikke alle sånne kjøp over kr 200,- (husker ikke beløpet helt) fortolles inn i Norge.

Da blir vel ikke dette noe kjøp.

Mener å huske dette fra tidligere kjøp av musikk.

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar

Men hvorfor står det da "menyer på Engelsk" ved siden av presentasjonen og "språk: Fransk, engelsk, Tysk" under spesifikasjoner om du klikker deg inn på dette?

Velger du altså bare Norsk som språk i en av undermenyene?

 

Og hva med manualer? Er de på Norsk (ikke et must det da)

 

Siden dette firmaet er basert i Frankrike. Hvordan betaler du da Norsk moms. Var det ved levering og direkte til transportør?

Har raskt lest meg til at prisene på nettsiden er med Norsk moms, som så blir fratrukket, før betaling på nett.

Denne (momsen) skal så betales ved ank Norge. Forsto det var direkte til transportør? (DHL)

 

Kan Du/Dere oppklare?

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar
Denne (momsen) skal så betales ved ank Norge. Forsto det var direkte til transportør? (DHL)

 

Kan Du/Dere oppklare?

6774453[/snapback]

 

Totalt å betale 360,88 NOK

 

MVA å betale ved levering : 90.22 NOK

 

Så ja man betaler mva ved levering.

 

Om det er engelske menyer og sånt det vet jeg ingenting om for jeg bestillte noe helt annet der. Bestilte på søndag :

 

Augusti 31, 2006 08:38

Oslo - Norway Behandlad för klarering av Oslo - Norway

.

 

Så de er ikke så raske heller.

 

*edit*

 

Og får og si det sånn: Expansys har rask levering men det er fordi de skriver "Urgent, this package is high priority" på pakkene sine. Hehe. Toll avgift er en fin ting.

Endret av z10an
Lenke til kommentar

Når jeg fikk telefonen (levert på jobb) måtte jeg betale momsen. (580,-)

Hadde og bestilt en bluetooth adapter +stressfritt kjøp (en slags forsikring)

Menyen var på frans når jeg fikk den, det samme er bruksanvisningen. Måtte gjette litt før jeg fant språk. Satte det til engels fordi jeg trodde ikke norsk var med. Etter spørsmål her fant jeg en hel haug med språk.

Manualer kan lastes ned fra samsung på mange språk.

 

DHL er kjappe som fy.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har et par spørsmål til dere som har X820.

Er skjermen letter å lese ved at den er liggende?

Kan man skalere fontene?

Må man avbryte nettleseren ved f.eks en innkommende samtale? Dvs starte den på nytt etterpå.

Trenger man tastelås på den, og hvilke knapper må man trykke for å låse den opp? Synes det er litt pes med Nokia sin tastelås

Lenke til kommentar

Skjermen min slåes helt av.

Du kan bestemme font og størrelse.

Har ikke testet med nettleseren. (måtte sette denne opp manuelt (netcom))

Du bør bruke tastelås. Kan komme på automatisk, slås av slik som nokia har det.

 

Til noen av dere andre som har telefonen. Har dere fått displayet til å stå på hele tiden. Hos meg slås det helt av etter maks 10 minutt.

 

Edit: Feil tid.

Endret av LeGranDuc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...