Jump to content
Sign in to follow this  
ElTaco

Hovedkort, Skjermkort, CPU og RAM til maks 9000.-?

Recommended Posts

Har tenkt å kjøpe nye deler til pc'n min. Og siden det jeg har nå er noen år gammelt må en skifte ut det meste.

Har satt opp følgende: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=30349

Har dere noen meninger?

Pc'n er mest tenkt til spilling og videoredigering samt vanlig bruk som surfing ol.

Takker for alle svar på forhånd. :)

Edited by andstr2

Det stemmer ikkje, etter AMD sine prisreduksjoner denne uka er Intel og AMD omtrent likeverdige på pris/ytelse, bortsett fra FX62 som er altfor dyr i forhold til Intel sitt alternativ EX6800, som er mye raskere og i tillegg billigere.

Men de vanlige dualcore er omtrent likeverdige med tilsvarende prisete prosessorer fra Intel.

Nja nå koster en X2 5000 2400,- og en E6600 koster 2600,- ...

En E6600 danker ut en fx 62 uklokket og den klokker helt til 4ghz uten ekstrem utstyr, faktisk på luft så man får mer ytelse pr. krone på conroe og av alle conroe så for man mest ytelse pr. krone på en E6300, men jeg ville ikke valgt noe dårligere enn en E6600 og klokke den da jeg liker det beste av det beste av det jeg har råd til ...

Nå tror jeg att du tar feil.

En Intel e 6600 yter bedre en en fx-62 på de fleste tester og den koster ca 2700. så jeg mener at du burde gå for et intel system nå!

Takker for innspill...

Kommer ikke til å overklokke noe serlig. Skal se litt på Intel oppsett.

Har kjørt AMD så lenge nå at d kan jo vere greit å prøve Intel igjenn, hvartfall hviss pris/ytelse er bedre.

Bare å gruble litt vidre da. :hmm:

Conroe skal synke i pris, men det tror jeg ikke er før september/oktober ...

Ramen blir stadig noen kroner billigere ....

Hva med å kjøpe standar utgaven av 7900gt ....

Den er grinanes lett å klokke til ytelse langt (et stykke) over 7900GTX til tross for 256mb vs. 512mb GDDR3

Edited by The Ghost

nei nei du tster det på stock i en ukes tid å ser at det ikke er noen problemer med det og vips så begynner du å overklokke ....

Du behøver heller ikke å øke vcore da du sikert når fint når 550-600Mhz på stock volt core :D

Kan vere det ja. :) Men da får jeg se om det kommer et hovedkort som støtter SLI i stedenfor Crossfire da og så skulle saken vere biff. :)

Nope ikke det ...

Innen 12 oktober så har sikert 590SLI kommet til intel og da er det kanskje bare nVidia brikkesett på intel fordi AMD var helt idioter som kjøpte opp ATI :realmad:

Det ser mørkt ut i den nærmeste framtid !