Jump to content
Sign in to follow this  
GuS^

trøbbel ved oppstart

Recommended Posts

hei!

jeg har ett stort problem med pcn. når jeg starter den begynner den å surre å starte opp som den skal. men skjermen vil ikke slå seg på så jeg kommer meg til bios eller inn på pcn. jeg har prøvd å ta inn å ut skjermen osv. skjermkortet er det ikke noe feil med. veit ikke hva det er... hvis noen kan hjelpe meg med det så hadde det hvert fint =)

Det kan være mange ting som lager slike symptom. Eneste mulighet er å bytte komponenter til man finner hva det er. Strømforsyning er kanskje det første du bør prøve.

har det samme problemet :cry: trist ja

jeg har Q-tec Psu trur det er dens feil :mad:

den kjører jo som den skal iværtfal til meg.

ikke start den noe mye for kanskje an noen komponenter ødeleges

d kan ikke være strøm forsyningen for den går å surrer som bare det.... har prøvd å tatt ut alt bortsjett fra skjermkort og hk men funker ikke da heller

d kan ikke være strøm forsyningen for den går å surrer som bare det....

6562655[/snapback]

Det er nok en misforståelse å tru at PSU er i orden bare fordi vifter og deler av systemet virker. Det er slik at PSU har flere utganger (3.3V, 5V, 12V, stdby). En av disse kan slutte å fungere mens de andre fremdeles virker. Har opplevd det selv.

d kan ikke være strøm forsyningen for den går å surrer som bare det....

6562655[/snapback]

Det er nok en misforståelse å tru at PSU er i orden bare fordi vifter og deler av systemet virker. Det er slik at PSU har flere utganger (3.3V, 5V, 12V, stdby). En av disse kan slutte å fungere mens de andre fremdeles virker. Har opplevd det selv.

6563280[/snapback]

er det mulig å resette bios eller noe uten å må inn på pcn da?

Ja, det er mulig. Prosedyren kan variere litt, det pleier å stå i manualen for hovedkortet.

Hvis du tar ut batteriet og venter en times tid så burde det holde. Hvis du kan flytte en jumper i tillegg så tar det bare noen få sekunder.