Gå til innhold

Hva er mine rettigheter ved kompabilitetsproblemer


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er mine rettigheter ved kompabilitetsproblemer?

 

Når hovedkort og minne er kjøpt på forskjellige steder...

 

Shg.no sier at de har ingen ansvar.

 

Kompabilitetsproblemet er i hovedkortet som er handlet hos shg.no

 

Det skal i teorien passe sammen. mendet gjør det ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ocz-minne fra netshop.

 

og msi k9n ultra fra shg.no

 

snakket med en i ocz som sa at det var et kompabilitetsproblem som er oppdaget i mellom ocz-ram og am2-kort.

Skrevet

I og med at angrefrist perioden er utgått så er vel det beste å prøve å selge ram brikkene eller eventuelt hovedkortet på bruktmarkedet.

Til orientering: alle hovedkort produsenter har forum eller faq der står det som oftest en liste over hvilke minneprodusenter som fungerer og hvilke som ikke.

det skal alikevel sies at det er første gang jeg har hørt at OCZ minne ikke har fungert i en konfigurasjon.

Skrevet
I og med at angrefrist perioden er utgått så er vel det beste å prøve å selge ram brikkene eller eventuelt hovedkortet på bruktmarkedet.

Til orientering: alle hovedkort produsenter har forum eller faq der står det som oftest en liste over hvilke minneprodusenter som fungerer og hvilke som ikke.

det skal alikevel sies at det er første gang jeg har hørt at OCZ minne ikke har fungert i en konfigurasjon.

6560315[/snapback]

 

det er et problem som ikke skulle vært der..

 

snakket med en supporter hos ocz.

Skrevet (endret)

Her er det vel først og fremst minnet som er problemet, så jeg ville snakket med Netshop. de pleier å være forståelsesfulle mht slikt.

 

Referer gjerne til samtalen meg OCZ-support når du snakker med Netshop.

Endret av Aetius
Skrevet
Her er det vel først og fremst minnet som er problemet, så jeg ville snakket med Netshop. de pleier å være forståelsesfulle mht slikt.

6560378[/snapback]

 

skulle snakke med shg.no-duden når han var ferdig med lunsjen sin... :roll:

 

så skulle vi finne en ordning sa han.

Skrevet

Regner med at det vil ordne seg dersom du kjøper nytt produkt hos den butikken som du leverer produktet tilbake til. Da taper de kanskje noen kroner på varen du leverer tilbake, samtidig som de likevel tjener på den nye varen, pluss at de får en fornøyd kunde :)

Skrevet

Vel, slike saker er litt kronglete, spesielt da både OCZ og MSI har lister på sine respektive hjemmesider over minne som er kompatibelt med diverse hovedkort o.l., så det burde egentlig vært sjekket av kjøper i førsteomgang.

Selv om det er samme type minne, betyr ikke det at det fungerer smertefritt likevel. Noen ganger må en oppdatere BIOS, andre ganger er det helt dødfødt.

 

Hadde selv problemer med OCZ-minne på mitt M2N-32SLI-D-kort, Corsair fikset biffen. Det er nok noen kompatibiltetsproblem hos OCZ mot nForce5XX-serien.

Skrevet
shnipp-shnapp

6560444[/snapback]

 

 

det kan jo løses enkelt med en bios-update, det er rart shg er så ****** vrange på det, det tar de jo 5 minutt...

 

btw: ha deg tilbake til SO!

 

:)

Skrevet
shnipp-shnapp

6560444[/snapback]

 

 

det kan jo løses enkelt med en bios-update, det er rart shg er så ****** vrange på det, det tar de jo 5 minutt...

 

btw: ha deg tilbake til SO!

 

:)

6560476[/snapback]

 

Hvis det kan løses med en enkel BIOS-update, forstår jeg ikke hvorfor ialle dager du orker å bry deg med å vente på at SHG skal få ut fingeren, hehe.

 

@ SO - Nei, enten går Dahl eller så går jeg.

Skrevet
Hvis det kan løses med en enkel BIOS-update, forstår jeg ikke hvorfor ialle dager du orker å bry deg med å vente på at SHG skal få ut fingeren, hehe.

 

@ SO - Nei, enten går Dahl eller så går jeg.

6560543[/snapback]

 

Fordi de har hovedkortet mitt, og jeg har ingen kompatible brikker...

 

@ SO - Kompromiss? :)

Skrevet

At SHg.no fyren skulle spise lunchen sin først viser jo at det er dårlig support, og at han egentlig ikke bryr seg.

 

Dårlige greier.

Skrevet
At SHg.no fyren skulle spise lunchen sin først viser jo at det er dårlig support, og at han egentlig ikke bryr seg.

 

Dårlige greier.

6560572[/snapback]

 

nå er han ikke på live-support heller... :nei:

Skrevet
At SHg.no fyren skulle spise lunchen sin først viser jo at det er dårlig support, og at han egentlig ikke bryr seg.

 

Dårlige greier.

6560572[/snapback]

Hvorfor er det dårlige greier?

Vet du hva han fyren har drevet med idag? kanskje kantina stenger snart og at han derfor må gå nå?

En eller annen gang iløpet av dagen må man spise lunsj.

Skrevet

nå har jeg fått snakket med de og fikk til en grei løsning.

 

shg oppdaterer biosen min kostnadsfritt og sender det tilbake til meg... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...