Gå til innhold

Israel vs Røkkla...


Anbefalte innlegg

Ser på nettet at Israel vil ha sikkerhetssone på Libanesisk jord..

 

Hvis vi husker tilbake til historie timene på skolen (jeg er ferdig med skolen så jeg må tenke bakover:) ) Så vet vi at Israel ble opprettet som en erstattning for 2. Verdenskrig (NB! Jeg fornekter IKKE det som skjedde med jødene da!) Men FN burde kansje ikke lagt israel akkurat der de la det... (joa, historiske grunner) Området er liker viktig som muslimer som for jøder, og man må huske at muslimene allerede hadde fordrevet jødene, så erstatningen til jødene gikk utover 3. part som hadde fint lite med den faktiske krigen å gjøre. Hva gjorde FN for de som ble fordrevet den gang? Fint lite, og USA er med på at de ikke gjør så mye idag heller.

 

Mange har sikkert hørt om Norske FN soldater i Libanon.. Vel de var der for å holde folk og fe unna Israel. Israel krevde portforbud på Libanesisk jord, de som brøt dette riskikerte å bli skutt, på libanesisk jord!

 

Når man leser antall fallene, ikke bare på dagens krig, men over hele perioden ser man at Israel har en minimum av døde i forhold til de omkringliggende statene. Alikevel er det "synd" på Israel, som forøvrig er totalt avhengig av fremmedarbeidere for å holde hjulene i gang.

 

Isralittene mener de har historisk "rett" til landet sitt. Hva da med Indianerene i USA? har ikke de "rett" på sitt land? USA som Israel-supporter burde feie for egen dør først. Hvem tror vel Bush hadde pakket kofferten og stått med hatten i hånda hvis Sitting-Bear-on-a-rock legger krav på DC fordi det er "historisk" grunn?

 

Nei, man må desverre se realteten i øynene, Israel vil aldri kunne eksistere der det er i dag i fred. De er fordrevet tidligere og det vil skje igjen. Saudi-Arabia og de omkringliggende områdene er idag "fienden" til USA på samme måte som USSR var tidligere. Uten tilgang på olje vi USA gå ned. S-A har ingen problemer med å flytte eksporten til Asia og spessielt Kina som har ett enormt potensiale ifm den sterkt økende livsstandarden og økning av biltetthet.

 

Derfor:

Usa må tone ned støtten til Israel, da vi de bli svekket og kansje bli letter å ha med å gjøre ifm de tilstøtende statene.

 

 

[Jeg er ikke på noen måte ekstremist, hater IKKE landene som innvolvert i krisen, men legger all min støtte til den Libanesiske og Palestinske sivilbefolkning og styre]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis araberene vinner eller Israel vinner er ikke viktig. Her i Norge bryr vi oss egentlig bare om hvordan bensinprisen vil påvirkes av idiotenes tyranni der nede.

6556677[/snapback]

 

Du har ikke skjønt det... Bensinprisen er ett resultat av IDIOTENE som ikke stemte FRP ved forrige stortingsvalg ;)

 

ELLER hvis staten norge hadde hatt en egen rekke (UP-stream og Down-stream) dvs oppumping og raffinering+distribusjon, så hadde vi hatt 2,53 bensin, hvis vi ville.. Nazty ikke sant?

Lenke til kommentar

[Jeg er ikke på noen måte ekstremist, hater IKKE landene som innvolvert i krisen, men legger all min støtte til den Libanesiske og Palestinske sivilbefolkning og styre]

6556103[/snapback]

 

Betyr dette også at du støtter Hisbollah og Hamas?

 

Edit: Det er en annen tråd om dette. Natti natti

Endret av Stolrygg
Lenke til kommentar

Jeg mener enhver DEMOKRATISK valgt regjering bør respekteres av mange grunner, ikke minst fordi denne regjering er FOLKETS valg.

 

Og hvis folket velger HAMAS bør de behandles utfra det.

 

OG overse demokratiske valgte regjeringer kan ikke bety annet enn bråk.

 

Fordi det viser: AT vi gir blaffen hvis ikke dere velger som VI og USA vil og det er jo ikke demokratisk?

Lenke til kommentar
At et flertall av det palestinske folket stemmer på Hamas sier jo bare at de er litt ustabile hele gjengen...

6559184[/snapback]

 

Meget mulig og det ville du også vært i deres sted, husk 2. verdenskrig og hva det gjorde med oss Nordmenn og ennå sitter tvangstanker i hodet på eldre som levde da.

Lenke til kommentar

Det som også er bekymringsfullt er hvordan disse eldre Israelske politikere som ser fiender overalt ødelegger fremtiden før den yngre generasjon av jøder/Israelere.

 

I stede for konfliktløsning blir de unge poppet full av at det er militær slagkraft som gjelder.... altså krigens tyranni.

 

Israel har hatt flere 10-år på og kunne ARBEIDE for en fredelig sameksistens med nabolanda.

 

Istede har brutale angrep, bomber og kuler vært løsningen.

 

Deler av det jødiske folk har jo vært boende i andre land og burde kunne gitt korrigeringer til disse gamle Israelere som hater alt og alle etter 2 verdenskrig.

 

Dette har ikke skjedd, jeg tror derfor at det muligens er de mest fanatiske som har søkt til Israel... samme som nå skjer i de Arabiske land hvor fanatikere får skikkelig vann på mølla.

 

 

De unge jøder/Israelere får sin fremtid ovenfor utlandet ødelagt med disse gamle krigshissere, de blir oppflasket med militær makt og att alle andre er fiender.

 

De burde fått levd sine egne liv, i sin tid, huske på HOLOCAUST ja, men IKKE la det styre en mulig god fremtid.

 

Muligens ville Israel noe konstruktivt først på 90-tallet, men så drepte de sine egne.

 

ETTER og før det har jeg overhodet ikke fått inntrykk av att Israel ville samarbeide for en fredelig løsning.

 

Resultatet er/blir att de selv med disse gamle politikere ødelegger sin egen ungdoms fremtid, kanskje for flere generasjoner, dette er en skam.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar
Jeg mener enhver DEMOKRATISK valgt regjering bør respekteres av mange grunner, ikke minst fordi denne regjering er FOLKETS valg.

 

Og hvis folket velger HAMAS bør de behandles utfra det.

 

OG overse demokratiske valgte regjeringer kan ikke bety annet enn bråk.

 

Fordi det viser: AT vi gir blaffen hvis ikke dere velger som VI og USA vil og det er jo ikke demokratisk?

6559168[/snapback]

 

Ikke sant?

 

Ikke mange som skjønner at norge har en no-eu regjering, men de bomber da oss ikke for det.. Se NATO fiendtlige SV er jo regjering (egentlig er det rart de ikke er bombet av usa hihi )

Lenke til kommentar
Jeg mener enhver DEMOKRATISK valgt regjering bør respekteres av mange grunner, ikke minst fordi denne regjering er FOLKETS valg.

 

Og hvis folket velger HAMAS bør de behandles utfra det.

 

OG overse demokratiske valgte regjeringer kan ikke bety annet enn bråk.

 

Fordi det viser: AT vi gir blaffen hvis ikke dere velger som VI og USA vil og det er jo ikke demokratisk?

6559168[/snapback]

 

Ikke sant?

 

Ikke mange som skjønner at norge har en no-eu regjering, men de bomber da oss ikke for det.. Se NATO fiendtlige SV er jo regjering (egentlig er det rart de ikke er bombet av usa hihi )

6560885[/snapback]

 

 

eeee..Er ikke AP for EU.. fortell, fortell, hva har skjedd i AP leiren, trodde de var innbarka EU tilhengere!

 

ER også H imot EU, nei nå tror jeg jeg tar en VIVAL.

Lenke til kommentar
Jeg mener enhver DEMOKRATISK valgt regjering bør respekteres av mange grunner, ikke minst fordi denne regjering er FOLKETS valg.

 

Og hvis folket velger HAMAS bør de behandles utfra det.

 

OG overse demokratiske valgte regjeringer kan ikke bety annet enn bråk.

 

Fordi det viser: AT vi gir blaffen hvis ikke dere velger som VI og USA vil og det er jo ikke demokratisk?

6559168[/snapback]

 

Ikke sant?

 

Ikke mange som skjønner at norge har en no-eu regjering, men de bomber da oss ikke for det.. Se NATO fiendtlige SV er jo regjering (egentlig er det rart de ikke er bombet av usa hihi )

6560885[/snapback]

 

 

eeee..Er ikke AP for EU.. fortell, fortell, hva har skjedd i AP leiren, trodde de var innbarka EU tilhengere!

 

ER også H imot EU, nei nå tror jeg jeg tar en VIVAL.

6561720[/snapback]

 

Betingelse for sammarbeid med SV var ingen EU kampanje. Siden regjerings opplegget var klart før valget viste de som stemmte AP at det ikke ble noe EU i denne omgangen. PRØV å følge med litt :)

Og nei, det er ikke ett enstemmig "Ja til EU" innad i AP..

Lenke til kommentar
Jeg mener enhver DEMOKRATISK valgt regjering bør respekteres av mange grunner, ikke minst fordi denne regjering er FOLKETS valg.

 

Og hvis folket velger HAMAS bør de behandles utfra det.

 

OG overse demokratiske valgte regjeringer kan ikke bety annet enn bråk.

 

Fordi det viser: AT vi gir blaffen hvis ikke dere velger som VI og USA vil og det er jo ikke demokratisk?

6559168[/snapback]

 

Ikke sant?

 

Ikke mange som skjønner at norge har en no-eu regjering, men de bomber da oss ikke for det.. Se NATO fiendtlige SV er jo regjering (egentlig er det rart de ikke er bombet av usa hihi )

6560885[/snapback]

 

 

eeee..Er ikke AP for EU.. fortell, fortell, hva har skjedd i AP leiren, trodde de var innbarka EU tilhengere!

 

ER også H imot EU, nei nå tror jeg jeg tar en VIVAL.

6561720[/snapback]

 

Betingelse for sammarbeid med SV var ingen EU kampanje. Siden regjerings opplegget var klart før valget viste de som stemmte AP at det ikke ble noe EU i denne omgangen. PRØV å følge med litt :)

Og nei, det er ikke ett enstemmig "Ja til EU" innad i AP..

6563305[/snapback]

 

Syns jeg har fulgt bra med, AP,s nedtur i akebakken begynte første del av 70 tallet, med GRO og the wild bunch som kom etter ble det hele så meget mere forsterket.

 

AP har således fjernet seg fra arbeidernes situasjon, man kunne tro at SV ville overta men i livet er realiteter viktigere for folk en symboler.

 

Dermed ble det FRP som nå er fluepapiret som tiltrekker seg de fleste av lavtlønnede og trygdede for en stakket stund.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...