Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Compaq nx9000. Finner ikke HD etter formatering


Anbefalte innlegg

Jeg valgte å formatere en bærbar pc på jobb, etter at den p.g.a. virus etc. ikke lenger kunne brukes. Jeg slettet også partisjon etterhvert, av en grunn jeg ikke helt husker nå :cool: (Tror det var fordi jeg ville unngå å ha to versjoner av windows på den)

 

Når jeg nå skal installere Windows XP igjen, sier installasjonsprogrammet at det ikke finnes noen HD. Jeg vet ikke om det er SATA HD på denne, og hvor kan jeg i såfall finne drivere? Windows fulgte med maskinen når den kom, men personen som disponerer maskinen har ingen anelse om hvor eventuelle CD'er er blitt av. Produktnøkkelen står under maskinen.

 

Noen tips for hva jeg kan forsøke? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg valgte å formatere en bærbar pc på jobb, etter at den p.g.a. virus etc. ikke lenger kunne brukes. Jeg slettet også partisjon etterhvert, av en grunn jeg ikke helt husker nå  :cool:  (Tror det var fordi jeg ville unngå å ha to versjoner av windows på den)

 

Når jeg nå skal installere Windows XP igjen, sier installasjonsprogrammet at det ikke finnes noen HD. Jeg vet ikke om det er SATA HD på denne, og hvor kan jeg i såfall finne drivere? Windows fulgte med maskinen når den kom, men personen som disponerer maskinen har ingen anelse om hvor eventuelle CD'er er blitt av. Produktnøkkelen står under maskinen.

 

Noen tips for hva jeg kan forsøke? :hmm:

6553991[/snapback]

Høres ut som du må opprette en partisjon før du kan formatere den.

Hvis du klarer å starte DOS på maskinen så kan du bruke FDISK, ellers vet jeg ikke helt hvilke programmer du kan prøve.

Lenke til kommentar

6553991[/snapback]

Høres ut som du må opprette en partisjon før du kan formatere den.

Hvis du klarer å starte DOS på maskinen så kan du bruke FDISK, ellers vet jeg ikke helt hvilke programmer du kan prøve.

6554235[/snapback]

 

:D Fant en gammel Compaq installasjon cd på arbeid, og da funket det greit. Produktnøkkelen under laptopen fungerer også.

 

Takk for forslaget!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...