Gå til innhold

Dell, avslag i pris for sen levering?


nadz79

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite spørsmål (påstand?).

 

07.10 bestilte jeg en Inspiron 8200 med ryggsekk for 23.500 NOK (spesifikasjonen er ubetydelig). Jeg fikk da opplyst at maskinen skulle leveres 17.10. Når jeg i dag sjekker Dell.no sin ordrestatus viser det seg at enkelte deler er forsinket og at de ikke vil kunne levere maskinen før 28.10. (3 ukers levering). Når jeg i dag (18.07.2002) sjekker Dell.no sin salgsside og setter opp samme spesifikasjon av deler på en identisk maskin får jeg den opp for 2000 NOK rimeligere.

 

Har jeg her krav på avslag i prisen da jeg enda ikke har mottatt den, men betalt den? Er dette noe for forbrukerrådet og muligens tv2 hjelper deg?

 

Det kan jo sammenlignes med reportasjen TV2 Hjelper deg hadde om XBOX kjøpere ( ref artikkel http://www.tv2.no/magasiner/hjelperdeg/akt...articleID=73168 , se under "prissjokk")

 

Hva bør jeg gjøre? Hvis noen har noen gode ideer hadde jeg satt pris på meninger!

Post på forum eller send meg e-mail: [email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen for avslag i pris, er fordi at Dell lanserer forskjellige tilbud vær måned. PRisen kan derfor variere, i tillegg bør du se på disse forskjellige ferdig egendefinerte pakker.

 

Og husk at det nytter ikke å se 1 mnd etter at du har kjøpt pcen, og sammenligne pris da. PRisen går hele tida nedover..

 

Har kjøpt en dell insp 8200 selv, og pga at rammen er på tilbud 50%, koster maskina 2000 kroner mindre..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-18 18:49, skrev erlber:

Du kan jo sende den tilbake når du får den da... Returretten lenge leve..


 

Husk at det er unntak for angrerett ved tilvirkningskjøp. Altså hvis pc'en blir bygget etter bestillte spesifikasjoner. Da kan det bli dyrt å returnere den.

Lenke til kommentar

Joa, men likevel. Skal man virkelig ri paragrafer her, så har vel Dell allerede brukt avtalen ved at leveringa er forsinket. Nå har ikke jeg lest vilkårene for å bestille fra Dell, men forsinkelse vil kunne sees på som en mangel med varen i kjøpsloven og da står Dell enda svakere.

 

Uansett så blir det enda dyrere for Dell om han bare leverer den tilbake på F... :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...