Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan oppdatere BIOS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Instruksjoner skal medfølge. Eventuellt sjekk brukermanualen til hovedkortet ditt.

 

Generellt gjøres det ved å legge den nye BIOSen på en diskett eller boot-cd (anbefales). Diskett er ganske risikabelt siden det kan bli feil på disketten. Boot-cd kan du for eksempel lage i Nero.

 

Om det ikke er nødvendig med ny BIOS så fraråder jeg det, siden det innebærer en viss risiko ved flashing.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Er enig i at det er bare tull å Flashe Bios bare for å gjøre det. På min gamle ustabile maskin tok jeg en rå sjans på at det gikk greit å flashe Bios. Da gjorde jeg det også igjennom MSI LiveUpdate. Det gikk faktisk greit.

 

Drev å tenke på å Flahse Biosen på den nye maskina mi da jeg ikke fikk til å vise de to siste diskene mine i Windows (Diskene stod på Raid kontrolleren), men da jeg fikk til å fungere ved å legge inn en ny driver til Kontrolleren gadd jeg ikke Flashe allikevel.

 

Men de to gangene jeg har Flasha Bioser så har det gått greit. Har ikke hatt noe problem. Riktignok ble CPU`en min klokka 1 MHZ etter Flahsing av bios :p WOW Revolution :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...