Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal en tur til USA i august, og tenkte jeg kanskje skulle kjøpe meg ny mobil der borte. Forhåpentligvis p990 hvis den har kommet til da... Hva bør jeg være oppmerksom på ved et slikt kjøp? Vil den fungere i Norge? Hva med lading av telefonen, de har vel bare 110 Volt i veggen i forhold til våre 230? Hvis telefonen ikke støtter norsk som input-språk, kan man legge til dette selv senere?

 

Jeg er ganske grønn på dette området, så all hjelp mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Les denne artikkelen først før du bestemmer deg for å kjøpe mobil i USA.

 

Garanti når du handler i Utlandet

6536326[/snapback]

 

 

Takker for svar! Det gjør meg ganske betenkt det der! Nå ser jeg også at P990 antagelig ikke slippes i USA med det første, så det er vel ganske uaktuelt å kjøpe akkurat den telefonen der. Men Europa er greit, ifølge artikkelen, så da er det kanskje lurere å handle der hvis man finner det billigere enn i Norge. Men det er kanskje tvilsomt? Det finnes jo Taxfree butikker på flyplassene som selger mobiler, men etter det jeg har sett er ikke det noe særlig billigere. Ser ut som taxfree-butikkene legger på prisene og tar hele tax'en selv....

Lenke til kommentar
Les denne artikkelen først før du bestemmer deg for å kjøpe mobil i USA.

 

Garanti når du handler i Utlandet

6536326[/snapback]

 

 

Takker for svar! Det gjør meg ganske betenkt det der! Nå ser jeg også at P990 antagelig ikke slippes i USA med det første, så det er vel ganske uaktuelt å kjøpe akkurat den telefonen der. Men Europa er greit, ifølge artikkelen, så da er det kanskje lurere å handle der hvis man finner det billigere enn i Norge. Men det er kanskje tvilsomt? Det finnes jo Taxfree butikker på flyplassene som selger mobiler, men etter det jeg har sett er ikke det noe særlig billigere. Ser ut som taxfree-butikkene legger på prisene og tar hele tax'en selv....

6536516[/snapback]

 

Tax-free butikker i Europa er ikke billigere enn vanlige butikker i Norge, de er stort sett det samme eller litt dyrere. Elektronikk i Norge er faktisk veldig billig, til tross for at vi har 1/4 moms. Elektronikk butikken på Gardermoen er rimelig på det meste, men du må betale norsk moms så lenge du bor innenfor Norden.

Lenke til kommentar

Tax-free på Gardermoen er hvert fall ikke billig jeg husker jeg sjekket prisen på N70 (da den var ny) og den var 500 dyrere enn nettbutikkene på tross av de ikke betaler moms. De tar hele fortjenesten - og litt - for seg selv. Er du heldig kan du kanskje finne visse varer som er tilbud billigere men jevnt over er ikke tax free her på Gardermoen noe billig. Eneste som er vesentlig billigere på tax-free butikken er sprit, parfyme og tobakk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...