Gå til innhold

Skjermen min er blitt Grønn og Lilla ?


Mazdoc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis dette plutselig skjedde kan det tyde på at skjermkort eller skjerm begynner og takke for seg, ville tro at de fleste skjermer holder mer enn 3-4 år, min er sikkert rundt 20 år gammel og går som juling ennå.

har du prøvd med et annet skjermkort/skjerm?

Lenke til kommentar

Ofte er dette kabelen som har et lite brudd i en av lederne, siden den ofte er utsatt for en del fysiske påkjenninger. Prøv å "vrigle" litt på den, gjerne i endene. Har alltid funket for meg ved slike feil.

 

Dessverre er kabelen oftest "støpt" fast i CRT-skjermer, og vanskelig å bytte.

Lenke til kommentar

Hei ! :D

 

 

Takker for alle innlegg. :thumbup: .

 

I dag fungerer skjermen min. eg skjønner ikkje grunnen til det etter episoden i går. Men eg er Happy :dribble: .

 

Kan det være tegn på at skjerm/skjermkort begynner å ta kveld ellr var det berre ein tilfeldig episode ?. :hmm:

 

Eg hadde ikkje planer om å kjøpe ny skjerm/skjermkort i år, so eg håper det varer ein stund til no når alt er i orden.

 

Helsin Mazdoc

Lenke til kommentar
... min er sikkert rundt 20 år gammel og går som juling ennå.

...

6535393[/snapback]

Fra 1986? Skjemene fra den tiden duger ikke til mye. Det ble fortsatt solgt cga og ega-skjermer. Oppløsningen var lav og størrelsen normalt 14-15". VGA dukket først op med IBM's PS2 serie maskiner, menfortsatt bare 14-15". På den tiden var det snakk om 640 oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...