Gå til innhold

Linux eller Win ME?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på om jeg skal instalere linux over Win Me. Det jeg lurer på er hva som er best? hva er fordelene ved Linux og hva er ulempene?

Så lurer jeg også på om det er vanskelig og gjøre slik at man kan velge mellom Linux og Win når maskinen starter opp? Og eventuelt en liten guide på hvordan man gjør det.

 

Takk for hjelpen :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss du installerer win først på en partisjon eller harddisk. Og så installerer linux etterpå på en annen partisjon eller harddisk så skal linux legge inn en boot som lar det velge OS.

 

Jeg ville valgt linux viss du har programmer der som dekker dine behov.

Fordi windows me ER og BLIR en gigantisk flopp ifra microsoft sin side.

 

Windows ME er noe som ikkje burde våre releaset i det hele.

Det er for mye feil i det og ustabilt.

Isåfall viss du vil ha windows og det er treg pc så ville jeg satset på windows 2000.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å kvitte deg med windows ME. Rett og slett fordi windows ME er et gjennomført dårlig produkt, og selv forgjengerne er bedre. Du trenger ikke nødvendigvis bytte til Linux, men for all del; vurder å bytt bort ME.

 

Dual-boot som du beskriver er ikke vanskelig i det hele tatt. De fleste oppegående Linux-distroer tar seg av det automatisk under installasjon forutsatt at du ikke overskriver windowsen da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...