Gå til innhold

Lage vannkjøling av watercooler?


Anbefalte innlegg

Heisann :!:

Jeg har nettopp fått og fått installert en natuilus 500 vannkjøler og tok en brukertest av den (ikke kommet frem enda på brukerbidragsseksjonen) og fant ut at jeg likte vannkjøling :D

 

MEN mens jeg sitter her på jobben kom jeg jo på at en "watercooler" som vi har på jobben her med både varm/kaldt vann kunne kanskje ha fungeret.

 

Kan jo justere temperaturen på det kalde vannet også :!:

Jeg har en slik hjemme, et av mine mange idiotiske impuslkjøp :D

Med en tank på 25liter mener jeg, så burde det vel være mulig å event. bruke denne til en pc?

 

 

Er denne modellen her:

alps_cooler_small.jpg

Det innebygde micron-filteret sørger for at det ikke kommer støv og partikler inn i flasken

 

Noen ideer? :p

 

 

|edit|info:

Kaldtvann......4-8°C

Varmtvann...85-95°C

 

Høyde

u/flaske......97 cm

Høyde

m/flaske...137 cm

Bredde........32 cm

Dybde.........34 cm

Vekt

u/flaske......20 kg

Endret av Allfather
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Må være enig med Skrue og co her. Den kjøleren vil ikke egne seg som en chiller. Selv om du hadde moddet den til å kjøle direct-die, så hadde den sansynligvis bare klart unna et middels skjermkort, eller en hissig northbridge.

 

Kort og godt så trenger du mer kraftig kompressor for å få nok kjølekraft til PCbruk.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så sitter det en kompressor inni der. Mekker du en aktiv kondenser og MYE isolasjon til tanken på toppen (om du skal bruke den) så kan den bygges om til en waterchiller, forutsatt at kompressoren er relativt kraftig (1/5HP+).

 

Dette krever riktignok litt kompetanse innenfor fasekjøling, men det skal være mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...