Gå til innhold

Trenger anbefaling nytt HK. old: k8nnxp


Proton

Anbefalte innlegg

Jeg har gitt opp mitt "gamle" HK Gigabyte K(NNXP socket 754 ATX.

 

Alle dere som har noe som likner dette HK, men som selvsagt er noe bedre ønsker jeg skal gi anbefalinger her.

 

Hva jeg vil ha:

 

strøm kontakter: 20 pin + separat 4 pin.

 

Socket 754

AGP X8 da jeg har et ATI radeon 9800 pro skjermkort

 

RAID ønsker:

RAID 1 med 2 SATA disker (system),

RAID 5 eller 10 med 4 disker SATA

 

PCIe er også greit visst dette er mulig.

Jeg har en AMD Athlon 64 CPU

 

Ellers så vil jeg ha 1394 FIREWIRE + en masse USB 2.0

 

Viftestyring chip som er bra er og en fordel.

 

RAM: Bør støtte Corsair Value Select PC3200 DDR-DIMM (400, 184 PIN)

3 stk 512 MB Unbuffered , non parity. Er dette for dårlig så kan dette byttes i noe bedre. (VS512MB400)

 

Håper det finnes noen som er like bra eller bedre enn mitt gamle kort som jeg desverre må bytte ut pga. korrupt BIOS ++

 

 

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil du bytte kort? Skal du klokke, eller bare ha et nytt med flere s-ata o.l.?

 

Når er det jo slik at for socket 754, så begynner jo utvalget å bli begrenset.

 

Jeg har selv nylig byttet fra Asus K8V til Msi K8N Platinum. Dette var rett og slett av den enkle grunn at jeg ønsket nforce 250 brikesett i og ikke Via K8T800. Det gir nemlig helt andre muligheter for klokking. :)

 

Et kort jeg synes er veldig bra er EPoX EP-8NPA-SLI Det er vel det mest moderne kortet for 754 pr. dags dato.

 

Mvh.

Lenke til kommentar
Hvorfor vil du bytte kort? Skal du klokke, eller bare ha et nytt med flere s-ata o.l.?

 

Når er det jo slik at for socket 754, så begynner jo utvalget å bli begrenset.

 

Jeg har selv nylig byttet fra Asus K8V til Msi K8N Platinum. Dette var rett og slett av den enkle grunn at jeg ønsket nforce 250 brikesett i og ikke Via K8T800. Det gir nemlig helt andre muligheter for klokking. :)

 

Et kort jeg synes er veldig bra er EPoX EP-8NPA-SLI Det er vel det mest moderne kortet for 754 pr. dags dato.

 

Mvh.

6521404[/snapback]

Takker :)

 

Jepp jeg skal prøve å klokke noe. Er ikke ekspert på dette enda, men jeg lærer vel etter hvert.

 

Jeg syns forøvrig ditt forslag ser veldig bra ut!

 

Kortet mangler firewire for å få overført bilder fra digitalkamera, men det fikser jeg vel ved å kjøpe et pci kort, eller?

 

Ellers er vel mitt skjermkort radeon 9800 pro AGP ikke lengre mulig å bruke her, var vel "bare" PCIe/PCIx på dette , noe som selvsagt er bra, men det koster noen daler å kjøpe nytt PCIe kort. Hva er det råeste PCIe X 16 skjermkortet da? Jeg liker å spille en del CS. Ev. også "next" best. Koster jo en del dette vettu.

 

Takk for alle tilbakemeldinger.

 

Jeg burde kanskje hatt 2 GB ram, men jeg har i dag bare 2X512 MB. Mulig det holder .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...