Tors bror Skrevet 17. oktober 2002 Skrevet 17. oktober 2002 Noen som vet hvordan man overfører verdier fra et checkbox-skjema på en html side til en e-mailadresse? Det lar seg ikke gjøre med cgi-script på serveren derfor må skjemaet sendes via mail. Dette har latt seg gjøre når det er bare tekst som skal sendes. Men i det øyeblikket man skal sende checkbox-valg blir det verre. Hvordan?
ilpostino Skrevet 18. oktober 2002 Skrevet 18. oktober 2002 du må bruke et server side scripting-språk for at det skal funke
Tors bror Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Skrevet 19. oktober 2002 Hm, det går ikke, universitetet tillater ikke denslags. Det går fint å sende ren tekst, som er den litt mindre elegante måten å gjøre det på (brukeren skriver inn alternativet i steden for å krysse det av). Da er det jo litt rart at det ikke skulle gå å sende verdiene fra et checkbox-skjema. (Alle boxene har navn og samme verdi, slik at man kan skille dem og se hvem som er krysset av eller ikke. Jeg vet at det går i teorien, for et av utallige forsøk nådde faktisk min innboks...hva som skiller det skjemaet og alle de andre har jeg ingen idé om.
mikk- Skrevet 4. november 2002 Skrevet 4. november 2002 Morn! Bare bruk en mailto og emailadresse som action i form-taggen. Slik:: <form method="post" action="mailto:[email protected]> Da vil brukerene få spørsmål om de vil sende det over internett eller noe i den duren. For å slippe dette kan du eventuelt bruke powertechs mailform; <form method="post" action="http://www.powertech.no/cgi-bin/[email protected]"> tror jeg. [ Denne Melding var redigert av: Mikka på 2002-11-04 16:31 ]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå