Gå til innhold

MSI med vifteløst 7900GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette kortet er vifteløst. Er det mulig å få tak i denne kjøleløsningen slik at jeg kan bytte ut min Zalman vifte på et EVGA 7800GT?

 

Det hadde i såfall vært veldig intr  :yes:

6512024[/snapback]

Jeg lette i prisguiden, men fant ikke kjølere for 7800 serien med heatpipes.

Men jeg kan annbefale enten Zalman VF700 eller VF900.

Jeg har venner som har begge kjølere, og kan si at de begge er veldig stillegående.

 

MVH Erlend

Lenke til kommentar
Dette kortet er vifteløst. Er det mulig å få tak i denne kjøleløsningen slik at jeg kan bytte ut min Zalman vifte på et EVGA 7800GT?

 

Det hadde i såfall vært veldig intr  :yes:

6512024[/snapback]

Jeg lette i prisguiden, men fant ikke kjølere for 7800 serien med heatpipes.

Men jeg kan annbefale enten Zalman VF700 eller VF900.

Jeg har venner som har begge kjølere, og kan si at de begge er veldig stillegående.

 

MVH Erlend

6512132[/snapback]

 

Har allerede en Zalman, og kan bekrefte at de er stillegående. Men jeg er litt ekstrem, så jeg vil ha det helt lydløst.. Sikkert ikke så bra med tanke på varmeutvikling i kabinettet, men allikevel.. Skulle gjerne hatt den kjøleløsningen :thumbup:

 

Faktisk, så skulle jeg gjerne hatt alt, _ALT_, vifteløst. Passivt på både CPU og GPU. Hadde bare trengt kabinett vifter... Finnes det en slik løsning, og da tenker jeg ikke på vannkjøling.

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Synes hele konseptet med vifteløse kjølere er teit på dagens kort. For det første må man ha kabinettvifter. Man må ha en viss sirkulasjon i kabinettet, og over grafikkortet. Og for det andre går slike kort som dette alt for varm med passiv kjøling. For det tredje om man f.eks bruker en VF-700Cu eller VF-900Cu så har disse såpass stillegående vifter at de ikke høres mer enn kabinettviftene. Pluss at man får en mye bedre temperatur.

 

Så jeg ser ikke en eneste god grunn til å kjøpe f.eks et 7900GT med passiv kjøling dersom man ellers må ha kabinettvifter. Det er jo bare dumt. Kjempedumt faktisk.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...