Gå til innhold

Albumguide til bandet Guns N' Roses


Fisker

Anbefalte innlegg

Digger Knockin on heavens door.

9581578[/snapback]

Husker første gang jeg fikk høre versjonen til Guns (fra Use Your Illusion II). Jeg ble helt frelst. Den eneste Guns N´Roses sangen jeg hadde hørt før var Sweet Child of mine. Blir alltid så glad når jeg hører den sangen, og det er ikke mulig å bli lei den heller :)

 

Eneste kjedelige er når du hører andre versjoner av samme sangen. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sweet Child o' Mine, hvis du tenker på introen, ble laget som tull ja.. det var noe Slash spilte på tull, mens de andre likte det, og vips begynte de andre å komme med delene som de hadde mekket til sangen.. Sangen var visstnok opprinnelig et dikt skrevet av Axl Rose, som hang på veggen hans, som aldri var ment som en sang, men som Duff, eller Izzy, eller noe, oppdaget og ville lage en sang av.. .. Slash hatet å spille sangen (SCoM) en lang stund pga at han ikke likte den i hele tatt, i følge han selv.. Nå liker han den da.. litt usikker på hva "lang tid" menes med.. men, regner med de første månedene, eller noe.. :)

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

For ca 3 år siden var Guns N' Roses mitt ypperste favorittband, nå hører jeg veldig lite på de. Izzy Stradlin var den desidert beste låtskriveren i GnR, det ser vi tydelig på det de ga ut etter at Izzy sa takk for seg. Guns N' Roses er nå ok hardrock for meg. Appetite For Destruction er naturligvis et veldig godt album, men det finnes tonnevis med bedre hardrock-skiver der ute.

Lenke til kommentar

Hehe... Tullball! :p

 

Det finnes da ikke tonnevis med bedre hardrock skiver der ute enn Appetite for Destruction! Finnes ikke ett tonn en gang, ikke et halv et heller, for den del.. Verken mange kilo, noen få, ei heller noen gram.. Appetite for Destruction er best! :)

 

 

Vært Guns N' Roses fan siden jeg begynte å høre på musikk, og hatt det som mitt favorittband ever since.. Begynner jo å bli en 17 år eller noe siden nå..

 

:love:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det er så mange sanger på den nye plata som kommer til å bli så jævlig bra!

 

Synes Chinese Democracy er en knalllåt, og jeg kommer nok garantert til å syns det om resten av plata også.. det veldig mange bra spor der, selv om det er noe få man ikke har hørt, og alle -bortsett fra en- som man ikke har hørt produsert..

 

For min egen del gir jeg plata terningkast 6 allerede.. Slik som de andre GNR skivene har fått før den! :)

Lenke til kommentar

hehe.. Musikk er en stor, STOR, S T O R del av livet mitt, og Guns N' Roses er størst av alt der igjen! Når jeg først begynte å høre aktivt på musikk var det Guns N' Roses, og de har vært favorittbandet mitt ever since.. :) Så har vel vært "fanboy" i en 17 år nå, tror jeg..

 

Forguder alt som kommer fra den kanten, og alt de tar til er gull for meg.. :D hehe.. Er en god følelse i grunnen! :)

 

Metallica er på en 2. plass for meg! Forguder alt de gjør også, så godt som! Men for meg er Guns N' Roses noen hakk foran, selv om det har ingenting å si for Metallica, som også har vært "nummer 2" i ca like mange år! :)

 

I fjor var jeg i Praha for å se Metallica, og til neste år drar jeg til København! :love:

 

Guns N' Roses har jeg sett 1 gang når de var her i '93.. og jeg så de begge gangene når de var her i Oslo sist, en gang sitteplass og andre gangen hadde jeg ståplass.. Jeg sto helt fremst på midten og skrek meg tonedøv! :blush: hehe.. Hadde ventet utenfor spektrum siden 6-7 om morgenen da.. hehe..

 

 

Kanskje de kommer med knallalbum?

 

De kommer garantert med knallalbum! :w00t:

 

Problemet for "nye lyttere" er at stilen er noe skiftet.. det er ikke "Appetite" lengre.. men, for oss som har fulgt med på konsertene som de begynte å spille i 2001, eller når det var igjen, -Nyttårskonserten i Las Vegas og i Rio ikke lenge etterpå, og de mange konsertene i 2002, og når de la på turne og var innom Norge blant annet, vi har vendt oss til den nye stilen og omfavnet den som det det er!

 

Jeg har ventet nå på dette her i 14 år, og kikket på nett både daglig og ukentlig etter oppdateringer.. og nå er det kun en måned igjen?! Dette er er gode dager for min del! :D hehe..

 

 

Hørt at det skal komme ut 3 versjoner av skiva.. de må jeg jo få tak i, men kommer det noe SE-versjon!? Slik som den Coffin-kista til Metallica jeg kjøpte for en tusenlapp!?

Lenke til kommentar

Tror du misforsto meg.. :) ..eller at jeg forklarte meg litt feil..

 

Mente at for folk som har hørt Guns N' Roses kun ved Appetite, Lies og Illusion I & II, samt Spaghetti.. SÅ blir de "nye lyttere" når det nye albumet kommer.. Jeg tenkte mer på oss som har hørt demoene, utallige live-versjoner, som har kommet frem siden tusenårsskiftet.. at vi vet litt mer hva vi går til, og hva det nye albumet vil høres ut som! :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

@Bone

 

Ser av en post lengre opp at du er en gammel svoren GnR fan, noe som jeg og har vært siden jeg første gang hørte bandet for 20 år siden.

Men mens du er tilsynelatende blir virkelig begeistret for CD, så merker jeg at jeg er veldig tilbakeholden.

 

Grunnen er at dagens GnR for meg er Axl-Rose-med-band og ikke Guns N' Roses, er at de som faktisk gjorde at GnR skapte den magien som de den gang gjorde ikke er med.

Da tenker jeg på Steven og Duff som hadde en spesiell kjemi på rytme, Izzy som hadde fete licks og Slash som hadde en noe arrogant blues sound og for all del og særegenheten i stemmen til Axl.

 

Og jeg får meg ikke til å kjøpe platen som en ny greie fra GnR, men heller et nytt band hvor Axl sin særegen stemme igjen preger mye av lydbildet.

 

Så lurte bare på hvordan du tenker omkring at det som skapte legenden Guns N' Roses så er 80 % borte?

At nye tilskudd til fanskaren som kom i etter kant av November Rain etc utover 90-tallet og senere ikke har det forholdet til appetite besteningen (og Sorum inkludert) kan jeg forsåvidt se.

Men som sagt siden du er av den "gamle sorten". :)

Lenke til kommentar

Heisann, Montgomery! :)

 

Ja, jeg regner meg vel som en av de som går under den "gamle sorten" ..jeg har vel en 18 år på baken når det gjelder Guns N' Roses, så du "slår" meg med et par år der..

 

Musikk betyr VELDIG MYE i livet mitt, og av all musikk så betyr Guns N' Roses aller, aller, aller mest! Og det har vært favorittbandet mitt fra dagen jeg begynte å *høre* på musikk.. Så, det er ikke noe man tuller med! :p hehe..

 

Skal svare litt kort nå, for jeg står egentlig på tur ut døra.. men, kan ta det litt bedre i morgen, eller søndag, eller når det blir..

 

 

Jeg er automatisk begeistret for Chinese Democracy av den ene grunn at jeg har ventet på noe nytt fra Axl Rose i veldig mange år.. Jeg synes den mannen er Gud innenfor musikk, som jeg synes også Slash er.. det er for meg 2 personligheter jeg har idolisert i like mange år nå..

 

Så, det at det bare kommer nytt materiale fra Axl Rose er nok for meg til å få gåsehud og et ekstra sett med baller! :p hehe..

 

 

Men, når det gjelder hvorvidt det er *Guns N' Roses*, eller *Axl Rose med band*, er noe jeg egentlig liker å tenke så mye på.. Jeg har bare akseptert at Slash, Izzy, Duff og Matt/Steven (jeg kom inn etter at Steven forsvant -kom inn rundt Lies, før Illusion) ikke er med lengre.. Band skifter medlemmer nå og da, noen av større betydning, andre mindre.. i dette tilfellet har det jo vært av veldig, veldig stor betydning! Men, det er bare en "kneik" jeg har passert som sier til meg at Guns N' Roses er nå Axl Rose, med Finck, Brain, Ferrer, Dizzy, Bumblefoot, Fortuus, Pitmann og Stinson.. Slik er det bare, og da gjelder det å se fremover, så får man bare ha de gode minnene om den virkelige storhetstiden i bakhodet!

 

Men, selv om jeg forguder Slash, og digger de andre gamle bandmedlemmene, så har Axl Rose virkelig klart å skrapet sammen noen gode musikere til CD.

 

 

Appetite er jo det ultimate albumet! (Med et lite unntak av Anything Goes, som jeg aldri helt har hatt som noen favoritt). Og det den gjengen presterte der er noe som vil stå i historiebøkene til evig tid..

 

Men.. har vel egentlig ikke helt svart på det du lurte på.. har vel bare "bablet" litt merker jeg.. Jeg må uansett slutte nå, men skal skrive mer når jeg får tid igjen!

 

Vil avslutningsvis si til det med "ny fanskare", at det vil alltid komme nye fans som har andre utgangspunkt.. slik som at jeg oppdager andre band som også har holdt på noen år, og ser de f.eks på konsert, så står jeg side om side med folk som har vært blodfan i mange, mange år.. så vil nye fans stå ved siden av meg på neste konsert med det samme utgangspunktet.. Man vil ha forskjellig utgangspunkt alt ettersom når man "kom inn i bildet"

 

Men, det vil jeg si .. Jeg har alltid trodd, aldri gikk opp håp, aldri vært skuffet, alltid støttet opp uansett hva som skjedde og har skjedd on the Burning Hills of California..

 

Jeg er stolt og glad for å kalle meg en trofast og dedikert fan! Spesielt i dag! :)

Lenke til kommentar

Er det virkelig 20 år siden Appetite ja... tiden flyr.

 

Jeg kjøpte Appetite på kassett da den kom (samt Lies), og har senere kjøpt Appetite på CD. Jeg vet ikke om det er mest nostalgi, men albumet er fortsatt en av mine store favoritter.

 

Jeg er nok mest på Montgomerys side her. Jeg syns G'n'R mistet mye av "magien" da de ga ut Use Your Illusion-platene, som var et steg bort fra den rå, sleazy hardrocken til noe mer "oppblåst", med keyboards og utvidet band. Noe av det funket greit, men det var liksom ikke helt det samme.

 

Bandet nå, med bare vokalisten igjen av startmedlemmene, vel, tja... det er godt mulig de kan gi ut en god plate, men den skal være veldig god før jeg rister av meg skepsisen til prosjektet :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...