Gå til innhold

Ny bærbar, noen som har forslag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann,

 

Hva med å benytte tilbudet fra Dell på Inspiron 6400.

Den koster fra kr 6890, med integrert grafikkort.

Eller den som er mest aktuell for deg er vel med ATI X1300 grafikk.

Denne koster kr 8090 med bla gratis frakt, 100 Gb harddisk, Core duo prosessor og god skjerm.

Legger du til 375 kr så får du XP MCE istedet for XP, men da begynner det å gå over budsjett da.

 

http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs

 

Hilsen meg

Lenke til kommentar

Skjermkortet X200, som er felles for disse tre, er det kraftigste integrerte skjermkortet på markedet, og klarer å dra de fleste spill på lave oppløsninger (har ikke problemer med å kjøre WoW, som ble nevnt tidligere). Ingen av dem har spesielt god batteritid, om dette er viktig, og skjermoppløsningen er heller ikke spesielt imponerende, men den holder, om du ikke er vant med bedre fra før av.

Lenke til kommentar

Hvis du kan vente en måned heller noe sånt så ville jeg gjort det. For da lanseres merom, Cor 2 Duo kjerna. Se her: Lanserings dato for Core 2 Duo. Vil du ikke ha Core 2 Duo, så kan du spare penger, for alle de andre Pentium brikkene vil falle i pris. Har en link her om det. Intels Core 2 lanseres i juli. Det betyr kraftig prisreduksjon på dagens prosessorer.

Endret av Downy
Lenke til kommentar
Kanskje jeg burde gjøre det :/

Får se.

 

EDIT: Vil disse billig-PCene falle så mye i pris da? Selges de billigere enn dette skulle man tro de tapte penger på dem...

6514716[/snapback]

 

Tror faktisk de vil tape mye hvis de ikke bruker forspranget på de nye prosessorene som de nå har fått. Det å kapre så mange som mulig vil være gunstig på lengre sikt. Folk som først har fått en pc med feks Dual 2 Core, vil jo neste gang også tenke først på prosessor bytte, før de kjøper seg ny pc. Dermed beholder de kunde grupper som lenger frem vil bli værende oss Intel. Intel selv sier jo også at de vil gå frem agresivt med de nye prosessorene. Her er en link: Core 2 Duo presser Intel-priser.

 

Nå har ikke jeg så mye grei på prisene på Core Duo prosessoren. Men for de som har det, kan man jo allerede nå sammenligne prisen på Core Duo, og Core 2 Duo.

Core 2 Duo prisene har du her: Core 2 Duo for Conroe, (Stasjonær). Og for Core 2 Duo, Merom (Bærbar).

 

Edit:

 

Mener jeg leste et sted at selv den dårligste Core 2 Duo kjernen knuser den beste Pentium prosessoren. Kan ikke gå god for den informasjonen, men mener jeg leste det i en eller annen test ett sted.

Endret av Downy
Lenke til kommentar
Acer har fine maskiner som er stabile. Eneste er at du ikke får NTFS, men FAT32 filsystem..

 

Sorry for Off Topic :(

Men, jeg må spørre. Gjelder dette alle bærbare fra Acer?

Trodde de fleste brukte NTFS nå!

Hvor kan jeg finne ut hvilken mod. som har hva fra Acer?

 

Vurderer selv 3012.

Lenke til kommentar
men når det gjelder bærbare pcer så vil det vel ta tid før vi har noen med core 2? Trenger bærbar til skolestart, men er kjipt å kjøpe viss det kommer bærbare med core 2 snart

6518161[/snapback]

 

Jeg tror at det kommer kjappere enn vi aner. Les fra denne linken her: Hardware.no forum. Anbefaler deg å lese de linkene jeg har lagt ved der.

 

Det er jo klart at hvis du absolutt trenger en pc nå, så er det ingen annen vei en å kjøpe nå. Det man kan gjøre er å kjøpe en med Core Duo kjerne nå, for eventuelt senere å bytte prosessoren til Core 2 Duo. Men jeg tror ikke det går med andre Pentium baserte prosessorer. Er ikke helt sikker på dette, men mener jeg leste det ett sted. Ett annet godt argument på å ikke kjøpe enda er jo att de andre Pentium baserte prosessorer vil falle i pris. Jeg tror ikke man vil angre på å vente litt.

Endret av Downy
Lenke til kommentar

Pentium M falt vel ikke akkurat dramatisk i pris da Core Duo kom, så du kan ikke akkurat forvente å spare mer enn noen hundrelapper på å vente til Core 2 Duo kommer, og jeg tror denne hypen om at Core Duo (og andre Intel-prosessorer) skal bli så revolusjonerende billige når Core 2 Duo (Merom) kommer, er sterkt overdrevet.

 

De budsjett-maskinene med integrert grafikk og Celeron/Sempron-prosessor som tor_erik refererte til litt lenger opp her har dessuten allerede såpass rimelige prosessorer at forhandlerne må selge dem med tap om de går ned i pris mer enn nå.

Lenke til kommentar

Kan hente litt facts fra prisguiden som understøtter siste innlegg: Celeron M 380, og Sempron 3400+, som er prosessorene du finner på tidligere nevnte budsjettmaskiner, har gått ned ca 200 kroner i pris etter at Yonah ble lansert. Så joda, vent ett par-tre måneder til, så kan du spare såpass mye penger at du har råd til ei optisk mus, eller halvparten av ei bæreveske til den nye laptop'en din...

Lenke til kommentar
Pentium M falt vel ikke akkurat dramatisk i pris da Core Duo kom, så du kan ikke akkurat forvente å spare mer enn noen hundrelapper på å vente til Core 2 Duo kommer, og jeg tror denne hypen om at Core Duo (og andre Intel-prosessorer) skal bli så revolusjonerende billige når Core 2 Duo (Merom) kommer, er sterkt overdrevet.

 

De budsjett-maskinene med integrert grafikk og Celeron/Sempron-prosessor som tor_erik refererte til litt lenger opp her har dessuten allerede såpass rimelige prosessorer at forhandlerne må selge dem med tap om de går ned i pris mer enn nå.

6518942[/snapback]

 

Tror du missforstår litt. Core Duo er en Pentium M maskin som er en Pentium 3. Og Pentium M er en Pentium. Inget nytt der. Core 2 Duo er ingen Pentium maskin. Den inneholder en ny arkitektur. Og knuser alle andre Pentium maskiner, samt AMD sin 64 Bit maskiner ned i støvet. Så jeg anbefaler deg å studere litt før du kommer med anbefalinger som andre folk taper penger på. Spesiel burde du a lest de linkene over som henvender seg til hva intel selv sier om pris reduksjon. Ja DE SIER at de vil redusere prisen. :no:

 

Kan alikevell anbefale deg å lese fra dette forumet. Har senest i dag lagt til en del nye info, linker der om Core 2 Duo pc'ene. Game over for Pentium, og AMD!

Endret av Downy
Lenke til kommentar

Ja de vil redusere prisene, men om det er mye er heller usikkert. Hva som er sikkert er at Core Duo 2 kommer til å være dyrt i starten. Blir da nytteløst å be folk kjøpe noe nytt og DYRT når de kan egentlig nøye seg med noe som ikke er det beste av det beste.

 

Når det gjelder prosessorer for bærbare så pleier ikke de å senke så mye i pris den første tiden, pleier faktisk å ta litt tid før prisene blir lave. Og når du først skal linke til artikler som prisfall på prosessorer, så ta med artikler som tar for seg prosessorer for bærbare istedenfor prosessorer for stasjonære, dette er tross alt et forum for bærbare.

Lenke til kommentar
Ja de vil redusere prisene, men om det er mye er heller usikkert. Hva som er sikkert er at Core Duo 2 kommer til å være dyrt i starten. Blir da nytteløst å be folk kjøpe noe nytt og DYRT når de kan egentlig nøye seg med noe som ikke er det beste av det beste.

 

Når det gjelder prosessorer for bærbare så pleier ikke de å senke så mye i pris den første tiden, pleier faktisk å ta litt tid før prisene blir lave. Og når du først skal linke til artikler som prisfall på prosessorer, så ta med artikler som tar for seg prosessorer for bærbare istedenfor prosessorer for stasjonære, dette er tross alt et forum for bærbare.

6526953[/snapback]

 

Prisfallet på Pentium prosessorene har vell alt begynt. Det er riktig at jeg først ga prisene på de stasjonære prosessorene. Det var fordi jeg ikke hadde pris for de bærbare da. Det er jo derfor jeg spurte om noen hadde peiling. Er ikke dette ett forum da. Kan jo ikke spørre om bærbare i det stasjonære forum, når det er de bærbare jeg vil ha greie på. Siden jeg ikke fikk særlig mange svar, så la jeg til det jeg selv fant. Er ikke det bra da. Bedre det enn folk som spør om ting i forumet, og finner ut av spørsmålet uten å legge det til, sån att andre kan få svar på samme spørsmål. Synes du henger deg opp i uvesentligheter, i stedet for hovedtemaet i spørsmålet. Nemlig spørmålets vinkling mot det bærbare markedet. Prisen for Core 2 Duo prosessorene ble lagt til senere. Se her.

 

Om at prisen vil være så høy? Jeg hvet ikke? Kanskje noen som har greie på Core Duo prisene på prosessorene som kan sammenligne. Billigste vil koste ca: 1254 kr. Og den dyreste koster ca: 3822 kr. Synes ikke det høres så svimlende dyrt ut jeg da. Men dette er jo dollar priser da.

Endret av Downy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...