Gå til innhold

K800i med Tele2 Pluss


Anbefalte innlegg

Har sett på et godt tilbud fra Elkjøp, SE K800i med Tele2 Plus abonnement. Telefonen koster 999,- + etablering som kommer på 199,-. Månedspris er 119,-.

Har veldig lyst til å slå til, men lurer på et par ting før jeg kjøper den.

 

Går det an å beholde sitt gamle nr, hvis det er snakk om kontantkort? Jeg bruker Netcom kontant på min tlf nå, og vil aller helst ikke bytte telefonummer selv om jeg må stifte et nytt abonnement. Er dette altså mulig?

 

Er det mulig låse opp telefonen selvom den er bundet til Tele2 Plus?

 

Til slutt lurer jeg på om det er noe annet jeg bør tenke på før jeg går til innkjøp av denne telefonen. Hvordan er den f.eks i forhold til W810i med tanke på lyd og musikk? Hva med minne og kamera? Eventuelt noe annet?

 

Takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplåsing av K800 går helt fint, men man må ha en spesiell kabel og riktig programvare. Du kan ikke gjøre det ved å kjøpe en kode. Når det er sagt, er det ganske sannsynlig at de K800'ene som Tele2 selger faktisk er ulåst selv om det står at de er låst. Leverandørene har nemlig ikke hatt tid til å låse så mange telefoner ennå.

 

Angående MP3 så må du kjøpe deg et minnekort siden telefonen kommer uten kort. I tillegg er headsettet ikke like godt som det som følger med W-serien. Selve softwaren er heller ikke den samme, blant annet er ikke håndteringen av spillelister og navigering i musikken like bra på K-serien som på W-serien.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Kan man se tilbudet på nettsiden til elkjøp eller fant du det i kundeavisen til elkjøp? Lurer på det samme som deg....

6508546[/snapback]

Så det i kundeavisen. Tilbudet gjelder visst fra 17 til 22 juli om jeg ikke tar feil ;)

6509893[/snapback]

Å ja. Tenkte meg at det var i kundeavisen. Jeg pleier alltid å få kundeaviser en dag seinere av en eller annen merkelig grunn :p

 

Glemte å spørre om en siste ting. Er mobilen operatørlåst til Tele2?

Endret av Casanova_G
Lenke til kommentar
Kan man se tilbudet på nettsiden til elkjøp eller fant du det i kundeavisen til elkjøp? Lurer på det samme som deg....

6508546[/snapback]

Så det i kundeavisen. Tilbudet gjelder visst fra 17 til 22 juli om jeg ikke tar feil ;)

6509893[/snapback]

Å ja. Tenkte meg at det var i kundeavisen. Jeg pleier alltid å få kundeaviser en dag seinere av en eller annen merkelig grunn :p

 

Glemte å spørre om en siste ting. Er mobilen operatørlåst til Tele2?

6511402[/snapback]

Den er nok det, ja. Men går sikkert an å låse den opp etterhvert. For meg er det foreløpig likegyldig, skal slå til i dag, da jeg får telefonen såpass billig med abonnement og at den uten abb koster flesk ;)

Lenke til kommentar
Kan man se tilbudet på nettsiden til elkjøp eller fant du det i kundeavisen til elkjøp? Lurer på det samme som deg....

6508546[/snapback]

Så det i kundeavisen. Tilbudet gjelder visst fra 17 til 22 juli om jeg ikke tar feil ;)

6509893[/snapback]

Å ja. Tenkte meg at det var i kundeavisen. Jeg pleier alltid å få kundeaviser en dag seinere av en eller annen merkelig grunn :p

 

Glemte å spørre om en siste ting. Er mobilen operatørlåst til Tele2?

6511402[/snapback]

Den er nok det, ja. Men går sikkert an å låse den opp etterhvert. For meg er det foreløpig likegyldig, skal slå til i dag, da jeg får telefonen såpass billig med abonnement og at den uten abb koster flesk ;)

6512787[/snapback]

Jeg har også Netcom kontantkort som deg, og da er det nesten bedre at jeg får Tele2 pluss som er billigere. Men hvis jeg skal ha det samme tlf. nummeret, skal jeg si i fra i butikken eller ordner jeg det på internett siden til tele 2 ? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har også Netcom kontantkort som deg, og da er det nesten bedre at jeg får Tele2 pluss som er billigere. Men hvis jeg skal ha det samme tlf. nummeret, skal jeg si i fra i butikken eller ordner jeg det på internett siden til tele 2 ? :hmm:

6513239[/snapback]

 

Spørs om du får lov å ordne det selv, siden det er 12 mnd binding. De ordner det i butikken på 1 min. så må du vente i ca 12 dager før nummeret blir overført.

Lenke til kommentar

Dette er vel ikkje heilt on topic men prøver meg likevel. Når eg skal overføre bilder, musikk osv til eller fra min k800i finne ikkje programmet; SE File manager mobilen. Men den dukker opp i Windows Explorer og når eg trykker på den kommer følgende melding "Sett inn en disk i stasjon G:" noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt K800i med Tele2 Plus, men det kjipe er at jeg må vente til 31. juli akkurat som yomann fordi jeg som sagt ønsket å beholde mitt gamle nummer.

 

Men betyr dette at jeg ikke kan bruke min nye k800i i det hele tatt før 31? Går det ikke an å bruke et nummer jeg får av Elkjøp i mellomtiden? Det er litt kjipt fordi jeg skal til utlandet i morgen og da er det jo seff greit å ha en telefon med abonnement - med tanke på hvor dyrt det er å ringe fra en kontant-telefon i utlandet. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Da har jeg kjøpt K800i med Tele2 Plus, men det kjipe er at jeg må vente til 31. juli akkurat som yomann fordi jeg som sagt ønsket å beholde mitt gamle nummer.

 

Men betyr dette at jeg ikke kan bruke min nye k800i i det hele tatt før 31? Går det ikke an å bruke et nummer jeg får av Elkjøp i mellomtiden? Det er litt kjipt fordi jeg skal til utlandet i morgen og da er det jo seff greit å ha en telefon med abonnement - med tanke på hvor dyrt det er å ringe fra en kontant-telefon i utlandet. Noen som vet?

6516325[/snapback]

Får du bare mobilen hvis du vil ha det samme gamle nummeret? Så får du SIM kortet seinere?

Lenke til kommentar

Kjøpte k800i for to dager siden med Tele2 pluss hos Elkjøp. Samme tilbudet med kr 999,-. Veldig fornøyd så langt med telefonen. Men jeg gadd ikke vente på porting av gammelt nummer så jeg tok nytt nr hos tele2 og sier opp mitt gamle telenor abbonnement (som uansett var dyrere enn tele2). Får heller varsle all familie, venner og kjente + jobben om mitt nye nummer. Ingen big deal synes jeg da, men kan forstå at andre ikke synes det er så kult.

 

Noen som har greid å få sendt opp bilder direkte fra mobilen til bloggen? (den spesielle funksjonen på telefonen). Min stopper ca 25% inn i opplastingen.

 

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...