censor Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 Har et trådløst AP koblet mot router fra NextGentel i 2. etg. Datamaskin skal kobles på nettverket - den står selvfølgelig i kjellern. Problemet er at den finner AP, men faller ut (signalstyrken er på det svakeste). AP er D-link 624. Har hørt at det er noe som heter "bridging", men skjønner ikke helt hvordan det fungerer. Har nemlig ett trådløst AP ekstra (ASUS wl-500g), som jeg kanskje kan sette i 1. etg. Vil dette kunne fungere som en bridge mellom datamaskin i kjellern og AP i 2. etg? - eller har jeg misforstått hva bridging er for noe? Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 17. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 Et ap i bridge mode kan brukes som en "overgang" fra trådløst nettverk til vanlig ethernet. Det du trenger er et ap med repeater mode. Lenke til kommentar
censor Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juli 2006 Hvilket av mine AP er forresten best å bruke? ASUS WL-500g eller D-link 624 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå