Gå til innhold

Gi en partisjon bokstavnavn


Anbefalte innlegg

Når man partisjonerer i windows kan man velge om man vil at den skal adresseres eller ikke med et bokstavnavn eller filbane. Er det mulig at slike adresseringsinnstillinger kan bli borte og dermed gjennopprettes?

 

Med andre ord på denne måten "tape" partisjoner ved at de ikke er adressert. I Linux snakker man gjerne om at de må mountes. Gjelder dette også for XP som noe automatisk? Så hvis partisjonene bare forsvinner en dag så kan det hende at det har skjedd noe med windows automatiske mountings instillinger?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en av mine partisjoner plutselig forsvunnet ut i løse luften, og ikke vert tilgjengelig under "disk management" en gang hadde jeg først mistenkt harddisken for å være på vei til de evige jaktmarker, eventuellt vurdert en ny installering av Windows om jeg hadde hatt mistanke til ustaible forhold på software siden.

 

Viss jeg forstod problemet ditt riktig.

 

Ellers går det fint ann å forandre bokstav på harddiskene dine. Dette med forbehold om at de ikke inneholder operativsystem/program/spill. Det vil da oppstå problem om du f.eks har installert Battlefield 2 på G:\spil\BF2 og manuellt endrer bokstaven fra G til E i ettertid. Men du vil ikke ødelegge noe. Så snart du endrer bokstaven tilbake til G vil alt fungere som før.

Endret av squabbish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...