Gå til innhold

Slå sammen flere dvd klipp i en plate?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en liten sak som jeg ikke vet om vil bli et problem eller ikke. La oss si at jeg har 4-5 timer med uredigert DV video. Jeg vil gjerne klippe dette ned slik at det blir ca. 1-1,5 timer på DVD. Jeg har 40 GB ledig på harddisken, noe som da selvfølgelig er litt lite å redigere på. er det noen måte jeg først kan redigere ferdig den første kassetten slik at jeg bare sitter igjen med sluttproduktet, før jeg så gjøre det samme med de tre siste for å så til slutt sy alt sammen til 1 dvd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for svar, da skal jeg forsøke det:) Er Mpg det samme som DVD som ikke er brent?

6502416[/snapback]

 

MPEG, Moving Pictures Expert Group, er komprimering av data. Overflødig data fjernes og billedinformasjon som ikke kan oppfattes av det menneskelige øyet, fjernes for å minske datamengden, slik at det for eksempel er plass til en spillefilm på en tolags DVD.

 

MPEG4 er en nyere standard enn MPEG2. Med MPEG4 kan man få samme kvalitet med omtrent halve datastrømmen, slik at det blir plass til fire timer video på en ettlags DVD.

 

 

:whistle: i følge CanalDigital, hvis noen lurer på......

Endret av no_viking_no
Lenke til kommentar

Men om ein skal spele det på ein vanleg DVD-spelar, må ein bruke MPEG2.

 

Det er fleire måtar å løyse problemet på.

 

Du kan til dømes leggje over kun det du skal ha med. Med fem timar råklipp treng du jo garantert ikkje alt, so om du legg inn omlag to timar, tek du opp ca. 26GB. Då vil du kunne redigere alt saman i eitt, og brenne ein DVD til slutt. Det kan verte litt knapt med plass, men det skal kunne gå.

 

Alternativt kan du leggje inn heile den fyrste kassetten, og redigere den ferdig, for so å eksportere som ei DVD-klar MPEG2-fil, og slette råklippa. Den same prosessen gjentek du for resten av kassettane. Til slutt bruker du eit DVD-authoring-program der du lager DVDen.

 

Kva program er det du har tilgjengeleg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...