Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål om Telenor


Anbefalte innlegg

Jeg skal egentlig ha 6000/600 linje fra telenor, men boksen i nabolaget eller hvor den nå er takler ikke mer enn 4000/400. Jeg ble litt pissed off da jeg hørte dette. Er det da mulig å si til Telenor at du vil ha en ny boks der ute? Be dem bytte den med en nyere som takler høyere hastigheter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan gjøre er og spørre om du kan bli flyttet til en annen sentral som muligens er oppgrader til og takle den hastigheten, men om den er for langt unna så er det ikke mye vits da du muligen vill slite med ustabil linje/hastighets problemer.

 

Så du får gjøre som resten av oss...leve med det =(

Lenke til kommentar

Dette er Telenor i et nøtteskall.

Hadde 5000/768 hos et annet firma og fikk da reelt 4500/650.

 

 

Når jeg gikk over til Telenor bestilte jeg 6000/500.

 

Etter mye tull fikk jeg bare 3000/350.

 

Du kan spare deg bryet med å klage.

Har å brukt 2 mnd på utallige mail og telefonsamtaler.

 

Alle med hyggelig og grei tone. Bortkastet.

De kom bare med svar som ikke hadde noe med spørsmålene å gjøre en gang.

 

I den siste mailen fikk jeg beskjed om at jeg hadde den hastigheten jeg hadde bestillt og bare kunne kontakte kundeservice for å oppgradere.

Da hadde de nedgradert abb mitt for at det skulle se ut som om jeg fikk det jeg hadde bestillt.

 

Dette er min erfaring.

 

Mvh

 

Otte

Lenke til kommentar
Nei du kan ikke det. Det eneste Telenor har leveringsforpliktelse på er telefoni. Finnes det ikke kobber i nærheten som kan brukes til telefoni gir de deg en radiolink som du kan kjøre 19K baud på.

 

Bredbånd har de ikke leveringsplikt på.

6502232[/snapback]

 

 

Har også en erfaring her.

 

Ventet på og få innstallert nytt abb i nytt hus.

 

Samtidig skulle en annen også ha abb i huset. Han skulle få abb 1 uke før meg.

 

Når han fikk telefon så viste det seg at det var dt siste paret i kabelen som var brukelig.

 

Naiv som jeg var trodde jeg montøren ga beskjed om dette så min montør som skulle komme uken etterpå visste dette.

 

Det visste han ikke. Uvitende som han var stod han på døra og skulle gi meg telefon. Hyggelig det , men helt urealistisk.

 

Etter 2 mnd hadde jeg forklart planlegginskontoret hvor de kunne koble linjen min hen og gravd ned 20m egen kabel.

 

Da tok det 1 dag.

 

Gud, så flinke de er hos Telenor.

 

For å si det sånn, Telenor var noe annet for 20 år siden.

Lenke til kommentar

Det som er problemet med at vi ikke kan/vill bytte ISP er at vi har en avtale med kommunen (mamma jobber der). Den går ut på at vi får halv pris på ADSL fra Telenor, vi fikk avatalen gjennom "hjemme-pc tilbudet". Så det hadde vært best om vi beholdt abonnementet.

Endret av St.Matias
Lenke til kommentar
Jo, kanskje...Men hvis de ikke kan levere 6000/600, kan de da levere ADSL2+??

6502939[/snapback]

 

Ja, det kan tenkes. ADSL2+ leverer mye bedre hastighet enn vanlig ADSL på lengre avstander.

 

Edit: Hva sier Kapaks om hvilke produkter som er tilgjengelige?

Endret av MrGlenn
Lenke til kommentar

Kapaks sier dette:

 

Utennavn-1.jpg

 

Nå blir jeg ganske irritert. Telenor ringte meg faktisk for 2 mnd siden da jeg egentlig skulle ha 6000kbps og sa at det ikke var mulig å få høyere hastighet enn 4000/400. GRRRR...!!

 

HVa skal jeg gjøre?? Forøke å ringe dem?

Endret av St.Matias
Lenke til kommentar
Det du kan gjøre er og spørre om du kan bli flyttet til en annen sentral som muligens er oppgrader til og takle den hastigheten, men om den er for langt unna så er det ikke mye vits da du muligen vill slite med ustabil linje/hastighets problemer.

 

Så du får gjøre som resten av oss...leve med det =(

6502113[/snapback]

Avstanden fra sentralene er ofte store, og telenor tillater også sjeldent dette, med mindre det går linjeføringer fra begge. Man får kun i enkelte tilfeller lov til å kjøre på tverrkabel også.

 

Dessuten, må man huske at det er mer enn dslam på sentral som spiller noen rolle. Støymarginer, linjelengde, kabelfeil etc. på kobberkabelen fra sentral har størst innvirkning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...