Gå til innhold

Ny mobil, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en gutt på 17 år som skal ha ny mobil. Viktigste egenskapen mobilen skal ha er bra kamera. Minstekrav er 2 Megapixels. Mp3 spiller er egentlig ikke nødvendig siden jeg har ipod. Mobilen må se litt "klassy" ut en typisk ungdomssmobil :p, jeg kan rutte med penger opp til 3000 ca.

Håper på hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm... viss du vil ha en fet nokia mobil tror jeg Nokia 5500 Sport er noe for deg ;) Prisen ligger på rundt 3500 desverre, men denne er mega kul :thumbup:

Her har du spesifikasjonene:

Nokia 5500 Sport:

Tredje kvartal

Pris: Rundt 3500 kroner

Dimensjoner: 10,7 x 4,5 x 1,8 cm, 103 gram

Teknologi: GSM 900, 1800, 1900, GPRS klasse 10, EDGE.

Blåtann v2, MMS, epost, wap 2.0 xhtml, Push-to-talk, FM-radio

Maskinvare: Batteri; 4 timer tale, 11 dager hvile, 64 MB internminne, 64 MB microSD-minnekort følger med.

Skjerm: TFT, 262 000 farger, 208 x 208 punkter

Kamera: 2 megapiksler, forskjellige kameramodus, video i QCIF-oppløsning

Øvrig: Mp3-spiller, Java MIDP 2.0, egen sportsmodus, sportsfunksjoner, mulighet for å få lest opp SMS, trykkfølsomme områder.

OG DET KULESTE AV ALT!! :dribble: les dette:

Dunk frem en SMS

Nokias tanke med 5500 Sport er at du ikke skal behøve å ta den opp av lommen mens du bruker den under trening. Derfor har selskapets nye sportstelefon fått trykkfølsomme felter under skjermen og på hver side av telefonen.

Når du for eksempel hører på musikk mens du jogger, kan du banke to ganger på en av de trylkkfølsomme feltene for å bytte til neste sang eller stanse musikken. Telefonen er også i stand til å lese opp SMS for deg. Også dette styrer du ved å banke på telefonens trykkfølsomme områder.

Sportsmodusen til 5500 Sport kan hjelpe deg med både det ene og det andre mens du trener. Etter en løpetur kan du øyeblikkelig etterpå se statistikk over for eksempel hvor mange skritt du har løpt, avstanden i kilometer samt hvor mange kalorier du forbrant på økten.

Med sportstelefonens kamera kan du ta bilder i oppløsninger opp til to megapiksler. Søkeren i kameraet henger relativt godt med i svingene. Men en ulempe er at søkeren ikke fyller hele skjermen, og bildet du ser blir derfor mindre. Skjermens oppløsning gjør at bildet i søkeren er mer grumsete enn bildene du tar.

Alt i alt virker 5500 Sport som en solid og velutrustet telefon som sikkert kan glede de som ikke gidder å løpe i skogen med både mobiltelefon og mp3-spiller i lomma og en overbetalt treningsassistent i hælene.

Og seff bilde:

nokia-5500-sport.jpg

post-88754-1153077147_thumb.jpg

Skrevet
Blåtann v2, MMS, epost, wap 2.0 xhtml, Push-to-talk, FM-radio

Og vet du hvor mye det har å si for oss nordmenn? At det er en irriterende knapp på mobilen som ikke gjør en dritt! Ingen nett i norge støtter nemlig push-to-talk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...