Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Rask linje men treg nedlasting


Anbefalte innlegg

Beklager hvis spørsmålet har blitt stilt masse ganger før, fant liksom ingenting ved søk..

 

 

Men, gamlingen har ordna seg internett, raskeste linja til telenor. Han har også trådløs router.

PROBLEMET er at all nedlasting (kazaa,limewire og ikke minst bit torrent) går veeldig tregt.

Noen som vet hva problemet kan være?? Brannmuren til routeren eller no?

 

Kjempetakknemlig for svar=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar=)

 

Det som jeg stussa på var at "alt" jeg nedlasta fra bit torrent gikk tregt. Også filer jeg vet har gått rask og stabilt på mitt eget nett som er adskillig tregere. Det er filer som har over 100 seedere...

 

hmm, rare greier..

Lenke til kommentar
Hmmm...Det er vel ikke lov å diskutere ulovlig nedlasting av piratkopierte filer her på firumet  :hmm:

6484088[/snapback]

Kven har sagt det var filmer? Kan vere Linux-torrents OP laster ned.

 

Uansett, har du sjekka etter opne porter? Du bør ha dei portane torrentprogrammet vil bruke opne. Ellers vil det gå tregt, fordi BitTorrent er designa rundt Tit-for-tat, du gir noko, og får igjen noko. Om du ikkje kan gi noko, får du veldig lite. Sjekk kva portar du bør opne og opn dei.

Lenke til kommentar
Hmmm...Det er vel ikke lov å diskutere ulovlig nedlasting av piratkopierte filer her på firumet  :hmm:

6484088[/snapback]

Kven har sagt det var filmer? Kan vere Linux-torrents OP laster ned.

 

Uansett, har du sjekka etter opne porter? Du bør ha dei portane torrentprogrammet vil bruke opne. Ellers vil det gå tregt, fordi BitTorrent er designa rundt Tit-for-tat, du gir noko, og får igjen noko. Om du ikkje kan gi noko, får du veldig lite. Sjekk kva portar du bør opne og opn dei.

6484147[/snapback]

 

Takk for svar=)

 

Det med de portene høres bra ut. Du har ikke en kort oppskrift på hvordan man gjør det? Vet det nok blir vanskelig å beskrive her. Men velger man porter via et program på PCen hvor routeren er tilkoblet??

 

takk igjen, har ihverfall en ledetråd..

Lenke til kommentar
TA EN SJEKk på www.itavisen.no og se hvor høy fart du får på speedometeret på venstresia der...

 

magnus

6484227[/snapback]

 

Slike "speedometertester" er svært unøyaktige på høye hastigheter.

Jeg anbefaler heller at han tar å kjører en runde med TPTEST, for å se hva han får der.

Endret av MrGlenn
Lenke til kommentar

jeg bruker u-torrent når jeg laster med torrent og uten å forwarde en eneste port får jeg 500kb/s noe som er maks på min linje.

 

Det er viktig at du vet vilken ruter og internettlevenrandør du har. Ikke alle som er like glade i at du åpner porter.

 

Når det gjelder forskjellige program til torrent . Bruker du azureus så trenger du ikke å åpne porter, bruker du bittornado så er det lurt å åpne en del.

 

bruk speed testen på dinside.no

Endret av Eselgulp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...