Gå til innhold

Begrenset tilgang på datamaskinen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjelper endel om du kan si hvilket os du kjører.

 

om det er xp, skal alle brukere som orginalt er lagd, være admins fra starten av.

 

Er det noe du ikke får lov til å gjøre, som du mener du burde ha lov til å gjøre, eller er det noen annen grunn til at du mener du ikke er admin? evt trenger admin?

Lenke til kommentar

XP Pro.

 

På Brukerkontoer er jeg oppført som Datamaskinadmin., men det er jeg ikke når jeg skriver "net users" i DOS.

 

Ja, jeg burde vært oppført under Administrator i DOS, det er ingen grunn til at jeg ikke skulle vært det. Hvordan kan jeg forandre dette?

Lenke til kommentar

prøv å skriv net users dittusername

 

Siden om du bare skriver netusers, lister den bare opp de forskjellige gruppene og brukernavnene, uten noen større sammenheng, på min skjerm blir mitt navn stående under guest ved bare å skrive net users, noe som er mest pga størelsen på mitt dos vindu.

 

"Local Group Memberships *Administrators"

 

skal komme ca nederst om du er admin og alt er ok når du skriver net users username

Lenke til kommentar
Ja, det kom opp.

 

Problemet er at jeg ikke kommer inn på de andre datamaskinene i nettverket. Trodde derfor dette var årsaken til problemet.

6483751[/snapback]

 

Ah, da er det et par forksjellige måter du kan gjøre det på.

 

Du kan dele hva du vil inn på på alle pcene, passe på så de ligger på samme subnet på ip og helst slå av simple file shareing i windows på alle.

 

simple file shareing finner du under tools/folder options/view og helt på bunnen.

 

Du kan også lage deg en admin konto med passord på alle sammen, og bruke \\ip\stasjonbokstav$ f.eks \\192.168.0.100\g$\ da dette er admin share som er lagt til i windows fra grunnen av, men forutsetter admin konto med likt passord på begge pcene for å benyttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...