Gå til innhold

2 PSU'er i en PC


Anbefalte innlegg

JEg har en gammel fujitsu simens med 90W PSU, denne bruker jeg som "server" men i det siste har den begynnt å skru seg av. Regner da med at det er PSUen som er forliten. Har P3 800MHz, 3x WD HDD og 256mb. HAr godt knirkefritt i flere måneder, men så plutselig begynnte den å skru seg av. Antar da at det er PSUen. Jeg har flere PSUer liggende av den samme typen men alle er på 90W, det jeg tengte var å drive de 2 HDDene som ikker er OS disker, og kjøre dem på en separat PSU. HVordan går dette? Hvordan skal jeg koble det? Jeg har ikke noe problem med å starte opp PSUene men det jeg lurer på er om ikke jeg må koble det slik at de starter samtidig og slår seg av når jeg restarter. Er det noen som har det slik, vet jo at det er noen som har det. Har jo sett bilder av folk osm har 10HDD i sin PC så det må jo være mulig. MEn ønsker ikke å prøve meg fram før jeg er helt sikker. Er litt kipt å miste alt som ligger på HDDene og i verstefall at de blir ødelagt.

 

På forrhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er ikke noen problem å starte en PSU uten no HK eller noen av og på kanpp. På du kan i utgangspungtett bare kortslutte den grønne lederen og en av de svarte på HK kontakten (den største 20/24pin) så skal PSU'en starte. Dette krever selfølgelig at du har spenning tillkobblet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...