Gå til innhold

Hva ser du dine filmer på?


Mr.SS

Anbefalte innlegg

Jeg er faktisk bare 13 år gammel, så jeg har ikke all verdens penger å bruke på TV-utstyr. Dessuten var den ganske bra den jeg kjøpte, og noe bedre enn det trenger strengt tatt ikke en trettenåring å ha på soverommet sitt.

Endret av ingrid-bergman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jo kjøre en liten oppdatering, siden det har kommet til litt moro i løpet av det siste halvåret.

 

TV: Philips 47pfl9532d/10

Forsterker: Marantz SR8002 (NY)

HD DVD: Toshiba XE1 & EP35

Blu-ray: LG BH 200 (NY)

Konsoll: PS3 (NY)

DVD: Denon 1930

SACD: Sony XB770

Front H: PSB Image T65

Center: Klipsch RC-64 (NY)

Center bak: Athena C1

Bakhøytallere: Et eller annet fra Tanoy skal byttes til året tenker jeg.

Sub: Kef

 

Imponerende elektronikkliste hvertfall!

 

Hvilke fordeler har en Denon 1930 fremfor en XE1 med HQV chip ifra Reon? Denne kan gjøres sonefri, så ser virkelig ikke poenget med flere enheter enn nødvendig? Regner med EP35 er backupspiller? (gjør det samme med EP10 vs XE1)

Den nye marantzen din ser mektig pen ut :) Ser gjerne noen bilder om det er mulig.

 

Oppdaterer i heimen selv, så bilder og info kommer etterhvert (solgt TV, kjøpt Adeo Greyline 92" og venter på PJ, muligens TW2000, TW1000 eller en vW40)

Lenke til kommentar

Bruker enten en 19" BenQ LCD-skjerm, men dette skjer sjeldnere og sjeldnere. Hvis ikke er det en 48" Panasonic HDTV som brukes, men uten noen form for ekstern lyd, men det jobbes det med :)

 

Grunnen til at jeg har flyttet er at det er utrolig mye diggere å ha en god sofa å sitte/ligge i, i stedenfor en kjip kontorstol, selv om lyden er mye bedre her.

Lenke til kommentar
Hvilke fordeler har en Denon 1930 fremfor en XE1 med HQV chip ifra Reon? Denne kan gjøres sonefri, så ser virkelig ikke poenget med flere enheter enn nødvendig? Regner med EP35 er backupspiller? (gjør det samme med EP10 vs XE1)

Den nye marantzen din ser mektig pen ut :) Ser gjerne noen bilder om det er mulig.

 

Akkurat nå står står den Denonen kun i hylla, tror faktisk ikke at den er koblet opp når jeg tenker meg om. Men ble kjøpt inn på grunn av at den gamle DVD spilleren min begynte å skrangle og jeg orket ikke å stå uten spiller i 6 månder eller hva det nå ble...

 

Marantzen:

 

SR8002-Closed.jpg

SR8002-rear.jpg

 

Edit:

 

Skal vel også sies at TVen er på vei ut, det skal inn en Pioneer Kuro 50" eller 60" lommeboka har ikke helt bestemt seg for hva den skal ta seg rå til til sommeren, mest sannsynlig 50" men det kommer litt ann på hvor stor bonusen som kommer fra jobben i mars blir :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Skal vel også sies at TVen er på vei ut, det skal inn en Pioneer Kuro 50" eller 60" lommeboka har ikke helt bestemt seg for hva den skal ta seg rå til til sommeren, mest sannsynlig 50" men det kommer litt ann på hvor stor bonusen som kommer fra jobben i mars blir :)

 

Sitter å tenker på en Kuro selv, blir nok 50" siden jeg synes det blir litt i overkant å komme dragende på en 60" når man flytter inn på en liten hybel ;)

 

Har en 37" Toshiba LCD, begynner å eldes litt nå. Mørke scener er så og si et rent mareritt :l

Lenke til kommentar
Skal vel også sies at TVen er på vei ut, det skal inn en Pioneer Kuro 50" eller 60" lommeboka har ikke helt bestemt seg for hva den skal ta seg rå til til sommeren, mest sannsynlig 50" men det kommer litt ann på hvor stor bonusen som kommer fra jobben i mars blir :)

 

Sitter å tenker på en Kuro selv, blir nok 50" siden jeg synes det blir litt i overkant å komme dragende på en 60" når man flytter inn på en liten hybel ;)

 

Har en 37" Toshiba LCD, begynner å eldes litt nå. Mørke scener er så og si et rent mareritt :l

 

Den nye 65 tommeren til Panasonic Professional Displays division burde være tingen vel ;) (prisen snakker vi ikke om...)

 

Panasonic 65in Pro-plasma offers stunning image quality, a screen for AV connoisseurs

 

 

Har en del oppgraderingsplaner selv fremover;

 

-Ny forsterker og utvidelse til 7.1 høytaleroppsett - En av de høyaktuelle forsterkerene er faktisk Marantz SR8002

-Full HD projektor og lerret (100"-120")

-Dedikert BD spiller (bruker PS3 nå)

 

Har ett rom som skal gjøres om til dedikert hjemmekino, så alt det står på er tid og penger :whistle:

Lenke til kommentar
Hvilke fordeler har en Denon 1930 fremfor en XE1 med HQV chip ifra Reon? Denne kan gjøres sonefri, så ser virkelig ikke poenget med flere enheter enn nødvendig? Regner med EP35 er backupspiller? (gjør det samme med EP10 vs XE1)

Den nye marantzen din ser mektig pen ut :) Ser gjerne noen bilder om det er mulig.

 

Akkurat nå står står den Denonen kun i hylla, tror faktisk ikke at den er koblet opp når jeg tenker meg om. Men ble kjøpt inn på grunn av at den gamle DVD spilleren min begynte å skrangle og jeg orket ikke å stå uten spiller i 6 månder eller hva det nå ble...

 

Edit:

 

Skal vel også sies at TVen er på vei ut, det skal inn en Pioneer Kuro 50" eller 60" lommeboka har ikke helt bestemt seg for hva den skal ta seg rå til til sommeren, mest sannsynlig 50" men det kommer litt ann på hvor stor bonusen som kommer fra jobben i mars blir :)

 

Marantzen hadde jeg da klart å finne bilder av selv, Manx ;) Jeg tenkte mest på stua di!

Du har ikke vurdert PJ/lerret, da? Du får mye fint for 30k-klassen som jeg ser du har peilet deg på.

TW5000 (toppmodellen ifra Epson) + lerret kommer på 30k, noe å tenke på?

Lenke til kommentar
Den nye 65 tommeren til Panasonic Professional Displays division burde være tingen vel ;) (prisen snakker vi ikke om...)

 

Panasonic 65in Pro-plasma offers stunning image quality, a screen for AV connoisseurs

:dribble: .... *ser deprimerende på Toshiba'n min..*

 

Har ett rom som skal gjøres om til dedikert hjemmekino(...) :whistle:

Noen som får det på stell skjønner jeg! :p Regner med du legger ut bilder når alt er ferdig da?

Lenke til kommentar

Siden jeg har fått en blu-ray spiller i hus er dette utstyret som jeg har nå:

 

Reciver Pioneer VSX-AX2AV-S

Fronthøytalere: PSB Image T 65

Centerhøytaler: PSB Image C 60

Bakhøytaler: PSB Image B 25

Projektor: Benq 8720

Lerret: Grandview 108"

Dvdspiller: Pioner 696

Blu-ray spiller: Sony S550

 

Har også noen gamle bilder av rommet:

post-26284-1231154757_thumb.jpg post-26284-1231154763_thumb.jpg

post-26284-1231154772_thumb.jpg post-26284-1231154778_thumb.jpg

post-26284-1231154782_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Siden jeg har fått en blu-ray spiller i hus er dette utstyret som jeg har nå:

 

Reciver Pioneer VSX-AX2AV-S

Fronthøytalere: PSB Image T 65

Centerhøytaler: PSB Image C 60

Bakhøytaler: PSB Image B 25

Projektor: Benq 8720

Lerret: Grandview 108"

Dvdspiller: Pioner 696

Blu-ray spiller: Sony S550

 

Har også noen gamle bilder av rommet:

post-26284-1231154757_thumb.jpg post-26284-1231154763_thumb.jpg

post-26284-1231154772_thumb.jpg post-26284-1231154778_thumb.jpg

post-26284-1231154782_thumb.jpg

 

Nice. ! Jeg ser paa en full hd tv 42 tommer fra panasonic. Jevli fornQyd !

Lenke til kommentar
Hvilke fordeler har en Denon 1930 fremfor en XE1 med HQV chip ifra Reon? Denne kan gjøres sonefri, så ser virkelig ikke poenget med flere enheter enn nødvendig? Regner med EP35 er backupspiller? (gjør det samme med EP10 vs XE1)

Den nye marantzen din ser mektig pen ut :) Ser gjerne noen bilder om det er mulig.

 

Akkurat nå står står den Denonen kun i hylla, tror faktisk ikke at den er koblet opp når jeg tenker meg om. Men ble kjøpt inn på grunn av at den gamle DVD spilleren min begynte å skrangle og jeg orket ikke å stå uten spiller i 6 månder eller hva det nå ble...

 

Edit:

 

Skal vel også sies at TVen er på vei ut, det skal inn en Pioneer Kuro 50" eller 60" lommeboka har ikke helt bestemt seg for hva den skal ta seg rå til til sommeren, mest sannsynlig 50" men det kommer litt ann på hvor stor bonusen som kommer fra jobben i mars blir :)

 

Marantzen hadde jeg da klart å finne bilder av selv, Manx ;)Jeg tenkte mest på stua di!

Du har ikke vurdert PJ/lerret, da? Du får mye fint for 30k-klassen som jeg ser du har peilet deg på.

TW5000 (toppmodellen ifra Epson) + lerret kommer på 30k, noe å tenke på?

 

 

Det var ikke det du spurte om, eller for å si det sånn, muligheten for å missforstå var veldig til stede :). Har ikke noe kamera tilgjengelig akkurat nå, bare det som sitter på mobilen og det er ikke veldig bra, men jeg kan vel kanskje se hva jeg klarer å få til.

 

Projektor/Lerret tror jeg kan blitt vel voldsomt, jeg drar strikken ganske langt hvis jeg handler inn en 60" for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...