Gå til innhold

Hvilket instrument gir/krever mest fysisk styrke?


figure_02

Anbefalte innlegg

Satt her å tenkte på det om dagen, for å være ærlig har jeg aldri sett noen musikere som er skikkelige muskelbunter, og aldri trodd at det krevde en fysisk stryke som f.eks sport osv, men isåfall, hvilket instrument krever mest?

 

Jeg vil tro slagverk selv, ettersom man der bruker hele kroppen hele tiden, men kontrabass og sånne feler man må holde med den ene armen ser veldig slitsomt ut. Er egentlig ikke noe poeng med denne tråden, bare lurte :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt sett så kan vel en del blåseinstrumenter måle seg opp imot slagverk, spesielt oboe. Oboen har et veldig tynt rør en må presse enormt med luft igjennom, og det tar på! Det kan oppstå ganske så stort trykk i hodet.

 

Topic-tittelen spør også om hva som GIR styrke... Se på henda til en bassist! :)

Lenke til kommentar

Du må være ganske sterk om du skal spille kontrabass som en jeg så i frankrike.. han frakta den på ryggen mens han sykla :dontgetit:

 

Topic-tittelen spør også om hva som GIR styrke... Se på henda til en bassist!

 

se på fingra til en som spiller et litt stort strykeinstrument... cello feks..

Endret av zomax
Lenke til kommentar

Helt riktig, du blir seig av å spille trommer og får en helvetes koordinasjonsevne, men noen muskelbunt blir du på langt nær. Det er mer snakk om utholdenhet, enn fysisk styrke (sånn rent sett bort ifra å bære alt pikk-pakket fra A til Å og tilbake da :p ). En trommeslager bruker først og fremst leddmuskulatur, nettopp fordi da blir han ikke så fort sliten, dette var noe av det første vi lærte da jeg starta å spille trommer for snart 20 år siden (eeek... det stemmer faktisk og!) Selv om det skal sies at lårmuskulaturen dog får kjørt seg kraftig etter noen runder med dobbelbass.

 

Lungekapasiteten til en saksofonist, trompetist eller klarinettist(?) derimot, eller vokalist for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Det finnes mange smekkfeite trommiser i metalband som spiller så fort at man ikke fatter bæret. Nick Barker (ex-Dimmu og CoF) f.eks.

 

Eller trommisen i Strapping Young Lad. Mannen ser ut som en hvalross. Men spille fort live gjør han uten å anstrenge seg engang.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Hva mener dere med at en blir seig? Er med på utholdenhet og leddmuskulatur, men øver du litt på puter og sånn innimellom så tror jeg det har litt og så for underarmen, har hvertfall merket det litt selv.. Skal ikke si at sånn er det og sånn er det, kan hende det bare er innbillning da :p

6472586[/snapback]

 

Akkurat det du sa selv, seig= god utholdenhet og leddmusklatur :p

Lenke til kommentar

Å spille trombone er faktisk ganske krevende, særlig om du marsjerer samtidig. Dog slår marsj-symbaler alle grenser. Å gå og bære på dem på 17. mai og slå annenhvert slag i nesten hver marsj tærer som faen på armmusklene, det slår all mulig tromming jeg har vært borti!

 

Jeg vil si det krever mest fysisk styrke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...