Gå til innhold

Canon S2 problemer


Anbefalte innlegg

hei, har Canon S2 IS. har funket knall lenge nå, men har begynt å ta uklare bilder nesten hele tiden syns jeg. har nå oversteget 6000 bilder tatt..

har klart å ta mange fine klare tydlige bilder, men for tiden blir "alt" uklart i en form eller annen, den klarer ikke å fokuserer skikkelig..

 

må ny firmware til ? evt er det ny ute ? hvor og åssen fikser jeg det?

 

gjør jeg noe galt kanskje ?

 

takker på foråhnd ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik som dette, tatt med makromode on, får "grønn" firkant osv, og bildene ser topp ut på selve cammet, får det opp på pcen, er det uklart.

 

bilder som BLIR klare er bilder tatt med blitz på normal mode... går jeg inn i noen makro mode's så blir de uklare med engang igjen..

 

EDIT: virker som den fokuserer på feil plass + at hvitbalansen er på trynet .. blomster i sollys blir f.eks blurry pga overeksopnering, selv med raske lukketider

post-40847-1152537800_thumb.jpg

Endret av Diablito2k
Lenke til kommentar

Ikke sikker om jeg kan hjelpe (makro-knapp kom med S2IS og finnes derfor ikke på S1IS).

 

Noen ganger feiler hvitbalansen på S1IS. Forsøker da å få kameraet til å finne riktig hvitbalanse på nytt (FUNC-knappen, velge hvitbalanse, bla til SET, trykke på SET-knappen).

 

Når det gjelder fokus så velger jeg alltid bare å bruke den midterste fokuspunktet. Mange kamera har mulighet for flere fokuspunkter men for meg er dette bare forvirrende.

 

Noen andre som har noen tips?

 

Prøv evt. også på Canon-forum på www.dpreview.com.

Endret av jensanders
Lenke til kommentar
Slik som dette, tatt med makromode on, får "grønn" firkant osv, og bildene ser topp ut på selve cammet, får det opp på pcen, er det uklart.

 

bilder som BLIR klare er bilder tatt med blitz på normal mode... går jeg inn i noen makro mode's så  blir de uklare med engang igjen..

 

EDIT: virker som den fokuserer på feil plass + at hvitbalansen er på trynet .. blomster i sollys blir f.eks blurry pga overeksopnering, selv med raske lukketider

6466186[/snapback]

 

 

På dette bildet er det brukt for lang lukketid om du ikke brukte stativ da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...