Gå til innhold

D600 Flash på norsk


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å få tak i norsk flash til d600, lastet ned en flash som "skulle" fungere på d600, noe den ikke gjorde, den ville ikke ta inn noen signaler da det var en flash til d600e som har tri-band å ikke quad-band. :cry: så har enda ikke funnet noen flash som funger på d600.

btw kjipt med engelsk t9 nå :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hvis du bare er etter t9'en, kan du bruke Red!pS t9 replacer.

 

Hvis du ikke har en fw du kan extracte norsk t9, kan du laste ned D600EXBEK4.

 

Jeg har en D600e, og den metoden fungerer helt fint på på alle fw jeg har prøvt. Jeg prøvte også med Olimod sin D600 mod, og selve utbyttingen gikk greit så det burde gå bra der også.

6575450[/snapback]

 

takker:) skal prøve det, har gått rimelig lei av å være uten t9;)

Lenke til kommentar

kanskje en litt OT, men lurer på om det er mulig å flashe med medfølgende USB-kabel, eller må man investere i en egen serial "flash-kabel"?

 

burde jo gå an å redirrekte f.eks. COM3 til USB-kabelen, slik man gjør med Bluetooth for å få det til å virke som et modem etc...

 

ville ikke dette "lure" flashe-programmene?

Lenke til kommentar

Det skal ikke være mulig å bruke original kabel. Det som er problemet er at den rett og slett ikke inneholder nok kontakter. Den originale har 5 doble, mens flashkabelen har nærmere 20 (vanskelig å se siden det er så lite). Derfor tror jeg det rett og slett ikke er fysisk mulig å skrive om brikken som inneholder OS'et med den originale kabelen.

Lenke til kommentar

Samme fyr jeg kjøpte den av, kjapp og grei handel. Eneste er at denne kabelen trenger ekstra 9v batteri og bruker litt lengre tid enn usb-kabelen.. Men jeg har ikke funnet usb-kabelen andre steder enn ebay, og følte selv det da ble lettere å bare bestille denne.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg lastet ned firmware D600XEEJ3 til min D600, og jeg har fått engelsk språk, jeg får ikke norsk. Noen som vet slik jeg kan få norsk språk?

 

Jeg har heller ikke norske bokstaver når jeg skal sende meldinger, som æøå.

 

T9 replacer programmet fatter jeg ingenting av, står jo på gresk :)

 

PS, TRENGER HJELP FORT ! :)

Lenke til kommentar

Tror desverre ikke det finnes modda fw versjoner til d600 som inneholder norsk.. Har lett litt selv uten å finne.

 

Du kan nok få norsk ordbok (og på samme tid æ, ø og å uansett om du bruker den eller ikke) hvis du bruker t9 replacer. Står lett forklart hvordan den virker på siden jeg har linket til i post nr 3 på denne siden.

 

Hvis du finner et fw til d600 meg norsk så sett opp en link her, har noen kamerater som også trenger det :thumbup:

Endret av assi4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...